CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: fyll på med vatten i huset för silkorgen  (läst 628 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad eldlabs@hotmail.com

fyll på med vatten i huset för silkorgen
« skrivet: maj 04, 2022, 20:11:54:54 »
Hur mycket vatten skall jag fylla i huset, poolen är fylld med vatten men oavsett hur mycket vatten jag fyller i huset så kommer den aldrig i nivå att vattnet stannar kvar utan det rinner in i röret hela tiden? Om ni förstår vad jag menar.

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: fyll på med vatten i huset för silkorgen
« Svar #1 skrivet: maj 04, 2022, 21:58:14:14 »
Står din pump över eller under poolens vattenyta ? Om den står över vattenytan så kan det vara särskilt svårt att få igång systemet. Ofta installerar man då en backventil för att underlätta det hela. Backventilen gör att vatten som hälls in i silkorgshuset. Poolpumpar pumpar oftast inte alls luft, så det gäller att få systemet helt vattenfyllt. Man kan hjälpa på en del med en trädgårdsslang instucken i utloppet på skimmern.

Står pumpen under vattenytan så är det betydligt enklare att få igång det hela. Då kommer vattnet inte kunna rinna undan och då brukar man inte installera någon backventil.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag