VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Bottenreglar  (läst 625 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad zigi

Bottenreglar
« skrivet: april 24, 2022, 00:13:34:34 »
Hej! Har precis satt bottenreglar till mitt lösvirkesbygge. Det är en 3x6m undermarkspool

Nu började jag nojja över att jag inte satte hela reglar från långsida till långsida utan jag gick ut från mittregeln mot långsidorna (fäste dessa med vinkeljärn på båda sidor om regeln)

Sätts det mycket tryck på dessa bottenreglar och borde jag isf kanske isf göra hela reglar som går från långsida till långsida?

Poolgiganten

Utloggad justus

SV: Bottenreglar
« Svar #1 skrivet: april 24, 2022, 23:02:23:23 »
Som jag fattar det så har du en regel eller reglar som går från kortsida till kortsida i mitten av poolen, sedan har du skravat på den regel med kortare bitar som ska hålla ihop långsidorna.

Rent generellt kan man ju säga att det är mycket bättre att inte skarva de regelar som ska hålla ihop långsidorna, mitten på långsidorna har det största trycket. Så fokusera på det, och mindre på kortsidorna.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan