CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Minimalistisk pool - hur dölja skimmer-lock/alternativa system?  (läst 1432 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Danko

Minimalistisk pool - hur dölja skimmer-lock/alternativa system?
« skrivet: februari 14, 2022, 13:17:23:23 »
Vi försöker få till en pool med ett väldigt minimalistiskt utseende, och försöker hitta sätt att dölja teknik etc så bra som möjligt.

För poolskyddet har vi hittat bra system som man kan dölja under vattnet, men ett problem vi inte lyckat förstå hur vi ska lösa är lock till skimmer/bräddavlopp (Vi vill inte ha vattenytan i nivå med marken, annars finns det fina minimalistiska lösninger för overflow-pooler har jag sett). Vi kommer att ha stenplattor runt hela poolen. Hittills har jag inte lyckats hitta något tillfredsställande, mest halvbra system som ändå ger en tydlig kant etc (se bifogad bild)

Har hittat en antal referensbilder där jag inte ser några synliga skimmer-lock öht, men tyvärr inga detaljer kring vilken typ av system de använder eller hur de kan ha löst det.

Någon som har gjort något liknande eller har råd kring vad man kan göra här? Poolen är 18*6 meter, djupet inte bestämt, men troligtvis mellan 1.5-2.5 meter.



« Senast ändrad: februari 14, 2022, 13:24:45:45 av Danko »

Poolgiganten

Utloggad Danko

SV: Minimalistisk pool - hur dölja skimmer-lock/alternativa system?
« Svar #1 skrivet: februari 15, 2022, 16:20:28:28 »
Ok, nu har jag fortsatt min research och har tre huvudalternativ. Om nån har nån input på dessa skulle det uppskattas!

1. Använda skimmers med åtkomst framifrån, vilket gör att man inte behöver lock. Det finns men verkar ovanligt.

2. Använda en vanlig marksten, med infällt/infräst handtag som lock för skimmer och placera skimmers så att dessa kan linjera med resten av stenläggningen

3. En variant på Knife edge. Se diagram för principen samt mitt diagram för hur jag skulle vilja ha det.

Princip:

Mitt alternativ:

Utloggad Jontis


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag