VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Thermosandwich pool  (läst 1737 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gabbs

Thermosandwich pool
« skrivet: januari 15, 2022, 12:42:41:41 »
Hej forumet, jag håller på och planerar för pool. Kollar på Thermosandwich pool från pooldrömmar.se.
Finns inte mycket info om andra som köpt Thermosandwich pool från dessa.

Finns någon här i forumet som har erfarenhet av Thermosandwich?

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Thermosandwich pool
« Svar #1 skrivet: januari 16, 2022, 10:05:17:17 »
Jag skulle välja en beprövad lösning av de många som finns väl beskrivna i massor av byggtrådar här. Många här rekommenderar att man använder material som finns hos vanliga bygghandlare t ex termoblock, leca, betonghålsten, NTR A tryckat trä osv. Om det blir något fel på en speciell konstruktion så kan det bli svårt att reparera. Beroende på typ av plast så går det att svetsa med varmluft eller limma så kanske inget stort problem och sannolikheten för fel är förhoppningsvis låg. Jag skulle ändå vara tveksam om jag inte hittade några oberoende referenser från folk som äger en sådan pool. Sök brett på internet, det finns många fler pooler i världen utanför Sverige. Kanske finns det erfarenheter i andra länder.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Gabbs

SV: Thermosandwich pool
« Svar #2 skrivet: januari 16, 2022, 19:53:02:02 »
Tack för ditt svar TommyC. Har sökt men ej funnit svaren på frågorna angående den konstruktionen mer än det lilla som finns på hemsidan.
Men kanske någon medlem här på forumet har svaren  :)

Utloggad pvwowern

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Täby
  • Antal inlägg: 4
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Thermosandwich pool
« Svar #3 skrivet: april 09, 2022, 19:55:53:53 »
Vi byggde en Thermosandwich pool med Pooldrömmar i somras och har bara positiva erfarenheter.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan