Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Skalblock och armering?  (läst 29539 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad zek

SV: Skalblock och armering?
« Svar #20 skrivet: juni 23, 2009, 17:35:04:04 »
Att lämna en lucka och gjuta i är helt meningslöst, skalblocken ger redan en gjuten stommer med armering. Kontrefor är lite beroende av hur du gör med armeringen. I mitt fall klarar det sig fint utan motfyllnad.
3,5 x 8 x 1,5m med gjuten platta. väggarna är gjutna i skalblock klädda med liner. Bergvärme 28 garder maj-sept

Poolgiganten

Utloggad concrete pumper

SV: Skalblock och armering?
« Svar #21 skrivet: maj 05, 2013, 15:57:01:01 »
Hej Zek, hur gjorde du hål för lampor mm i skalblocken ??

mvh

Utloggad zek

SV: Skalblock och armering?
« Svar #22 skrivet: maj 09, 2013, 16:25:27:27 »
Jag mins inte exakt, man jag tror att jag lämnade ett skalblock samt sågade ut lite i överkant alt, slog av hörnen på de två skalblock som hamnade mitt under lampan. Bara så att hålrummet blir tillräckligt stort för lamphuset.

Lamphuset skruvade jag sedan fast på en plyfaskiva som givetvis var större än hela tomrummet mellan skalblocken. Plyfa med lamphus borrade jag och skruvade fast i skalblocken runtom men vanliga skruv och plugg. På utsidan väggen likadant men en plyfaskiva som täacte hela hålet.

Bilderna visar detta dåligt men principen var den samma som för inlossmunstyckena som syns tydligare.
3,5 x 8 x 1,5m med gjuten platta. väggarna är gjutna i skalblock klädda med liner. Bergvärme 28 garder maj-sept

Utloggad zek

SV: Skalblock och armering?
« Svar #23 skrivet: maj 09, 2013, 16:26:25:25 »
Nästa bild
3,5 x 8 x 1,5m med gjuten platta. väggarna är gjutna i skalblock klädda med liner. Bergvärme 28 garder maj-sept

Jonas Adolfsson

  • Gäst
Jonas Adolfsson
SV: Skalblock och armering?
« Svar #24 skrivet: november 16, 2014, 13:16:08:08 »
Hej

Bygger just nu en pool i Dorotherm block (delvis nedgrävd på soutrerräng tomt). Är det någon som vet om man behöver ett ytskikt (puts t ex) på delar som är ovan mark, eller går det bra utan?


Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Skalblock och armering?
« Svar #25 skrivet: november 16, 2014, 13:47:17:17 »
Egentligen borde du starta en ny tråd, för frågan hör egentligen inte hemma i den här tråden. Men jag har delvis uppstickande och jag har inte gjort något med den.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag