Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Liner antal år  (läst 2585 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Moana

SV: Liner antal år
« Svar #10 skrivet: juni 01, 2023, 18:11:20:20 »
Hur ser din hud ut efter 2 timmars blötläggning , vad " gör" du i poolen så länge går du runt ? simmar runt ? står stilla , hoppar upp o ner eller gympa ?
Jag hade blivit enormt rastlös att stå i vattnet i 2 timmar  å andra sidan kan jag bli det med av att sitta på en uteplats som folk kan göra vid en husvagn , timme efter timme :)

Huden blir rynkig ibland, ja. Jag simmar, plaskar, flyter och ligger ibland i en floatie och njuter.  :)
Thermopool 7 x 3,5 m från Österlens Poolcenter
Murad helgaveltrappa
Persian Grey fabrikssvetsad mosaikliner
1 LED-lampa
Värmepump Gullberg & Jansson Q20 Inverter
Filter Cantabric 500 med glaskross
Cirkulationspump Kripsol 0,5 HK
Frekvensomvandlare
Solfolie Geobubble Sol+Guard 500 micro

Byggsida:
https://www.worldofmarie.com/blogg/pool20.html
https://facebook.com/MarieeBergqvist/albums/10157044175922951/?ref=bookmarks

Poolgiganten

Utloggad kwhalp

SV: Liner antal år
« Svar #11 skrivet: juni 01, 2023, 20:45:19:19 »
Håller med Rickard.   8)
Rinner lätt iväg 2h när vattnet är sköna 32-33°C.

För mig som är lättroad och överaktiv(?) är det superkul att lattja med barnen/kompisar i våran lilla ovanmarkspool!

Brukar be alla familjemedlemmar ställa sig på rad, bredbent och så simmar jag under dom som en fisk, hålla hålla andantävlingar (pun; jag vinner alltid),  försöka lära dom små simma, träna flytövningar, göra bomben, dyka efter dykleksaker, försöka stå raklång på barnsurfbrädan, träna på att försöka stå på händer, agera vågmaskin, göra kollektiv virvelvind, slå undervattenssimrekord, göra spjutet, leka tagen, leka under hökens-alla-vingar-kom, hajätar-leken, rida häst-leken, leka kast med litet barn, skrämma/nypa frugan, leka "rör-du-dör-du" med poolroboten samt kolla alla termometerparametrar femtioelva gånger och samla småskräp som skimmer, pappersfilter & poolrobot mot förmodan missat.

Brukar avsluta badandet med att tömma poolen på barn och leksaker för att sedan i lugn och ro minutiöst inspektera linern ovan/under vatten.

Första året med denna pool, så har tyvärr ingen liner-data att tillföra tråden ännu, mer än att billiga ovanmarkspooler brukar hålla i typ 5 år(?) vad jag sett på youtube. Men det är oftast ramen som rostar sönder först.

Är 37 år, man, barnasinne much?  <antman>

Utloggad TommyC

SV: Liner antal år
« Svar #12 skrivet: juni 29, 2023, 22:33:01:01 »
Undrar om det finns nåt medel man kan behandla den med som skyddar mot UV?
Typ sänka nivån 1 dm och låta linern torka, sedan stryka på någon form av UV-behandling... Någon som vet?
Tror du att det skulle fungera att svetsa på en extra remsa liner från 1 dm under vattenlinjen och hela vägen upp? Om det nu är det som kommer att knäcka även den kraftiga platssvetsade linern som du har. Innan man använder den elektriska varmluftsvetsen så lär man behöva tömma poolen.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Liner antal år
« Svar #13 skrivet: juni 30, 2023, 07:42:07:07 »
Kanske nåt sånt här när den börjar se och kännas trött i vattenlinjen?
https://poolborders.com/index.php?route=product/category&path=67
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Liner antal år
« Svar #14 skrivet: juli 01, 2023, 19:45:52:52 »
Har ju bara min första pool än så länge, den är drygt 10 år nu. Har börjat se att botten på trappstegen har ljusnat lite. Tror att det bara är jag som ser det. I övrigt inga problem, inga läckor, ingen solblekning i övrigt. Skulle jag bygga en ny pool någonstans blir det definitivt platssvetsad liner. Kanske skulle försöka svetsa själv, vi får se om/när det blir.

Edit:
Glömde skriva det, eftersom översta trappsteget (det stora, inte pyttet i hörnet) är det som det känns blivit blekt mest, så tror jag att det samlas klor i ytvattnet under vintern. Jag sänker oftast till under inloppen, och det är precis ovanför det stora steget (där man kan sitta) och därför tror jag att det har blivit blekt. Kommer nog sänka ytterligare 15-20 cm i framtiden.
« Senast ändrad: juli 02, 2023, 01:09:37:37 av Erik N »
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag