Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Nära drunkning inatt!  (läst 10000 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad puttrik

Nära drunkning inatt!
« skrivet: augusti 12, 2006, 18:43:00:00 »
Min sambos kusin är på besök med sina 3 hundar, vi kan säga så här att hon inte är den mest ansvarsfulla mäniskan i detta land :-\
Och eftersom hon är ganska puckad så röker hon ju också givetvis, så hon har suttit o förpestat luften ute på altanen.
Inatt jobbade jag och min sambo var trött så hon gick o lade sig tidigt, hon vaknar vid 1 tiden av att det plaskar(tack och lov hade hon fönstret öppet).
Hon funderar ett tag men sedan går hon upp för att kolla.
Grinden till altanen är öppen och mitt i poolen under solfolien är det något som rör sig, en av hundarna hadde trillat i och kom inte upp, tack och lov fick hon tag i nackskinnet och slet upp stackarn som var alldeles färdig.
Min sambos idiot till kusin hadde inte stängt grinden trots tydliga instruktioner. >:(
Halva tomten ca 1ha är inhängnad så vi brukar ha våra hundar lös.
Det man tänker på mest nu är ju hur fort det kan gå, har en underbar liten dotter på 5 mån och ryggraden fryser till is bara man tänker tanken.
Har insett att något måste göras tills nästa sommar, har nu bara solfolie som täckning vad ska man göra?


Poolgiganten

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Nära drunkning inatt!
« Svar #1 skrivet: augusti 12, 2006, 20:46:10:10 »
Tips: Du får et låsestykke til din grind med bryter inni slik at du kan koble et lys til som du setter inne. Søk på Assa så finner du typen.

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Nära drunkning inatt!
« Svar #2 skrivet: augusti 12, 2006, 20:58:56:56 »
Haha,

Det låter nästan som mitt ex Lotta var på besök med sina hundar! :-)

//N
Swimspa 17fx från Hydropool.

Utloggad turbouffe

SV: Nära drunkning inatt!
« Svar #3 skrivet: augusti 12, 2006, 22:06:18:18 »
Hejsan!

Det verkar vara bekymmer ifrån eran sida också ang. ansvar..... tänker på bilden med den lilla med en Bud i näven.... :-\

Anyway.... om man har pooltäcke så hamnar både det ena å andra ovanpå/under täcket oavsett om man bevakar poolen eller inte.

Vi har nog haft alla vänners hundar i poolen men haft uppsikt på dom så inom 5sek. har dom kommit upp igen och de gör det bara 1 gång.

Jag har den fula ovanan att röka och var ut strax efter midnatt å tog den sista rykarn innan sängen.... satt i mörkret å hörde nå tassande men kunde inte lokalisera det i mörkret..... kröp närme poolen å ovanpå täcket sprang en igelkott omkring å kunde inte komma upp, till slut efter att jag hade försökt få tag på den så gick den ner sig i ena hörnet å sprattlade som attan under täcket, snabb som en huggorm kastade jag mig under täcket å fick tag på den å slet upp den å placerade kotten i en slänt med högt gräs så den fick ta igen sig.

Våra champion hundar hittar ni på www.springerspaniel.se
Hälsningar, Uffe i Västerås med flera projekt på G http://www.stb-racing.com

Utloggad Fia

SV: Nära drunkning inatt!
« Svar #4 skrivet: augusti 12, 2006, 22:52:40:40 »
Hej puttrik.
Vad har du för typ av pool? Om du kan ha det så rekommenderar jag att införskaffa ett sk. standard skydd. Det fästes med stroppar och det kan man gå på. Det stoppar för minst 90kg (min man :)).  Det skyddet kan man även beställa med skenor som skyddet då löper i.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad puttrik

SV: Nära drunkning inatt!
« Svar #5 skrivet: augusti 12, 2006, 22:53:55:55 »
Hejsan!

Det verkar vara bekymmer ifrån eran sida också ang. ansvar..... tänker på bilden med den lilla med en Bud i näven.... :-\

Anyway.... om man har pooltäcke så hamnar både det ena å andra ovanpå/under täcket oavsett om man bevakar poolen eller inte.

Vi har nog haft alla vänners hundar i poolen men haft uppsikt på dom så inom 5sek. har dom kommit upp igen och de gör det bara 1 gång.

Jag har den fula ovanan att röka och var ut strax efter midnatt å tog den sista rykarn innan sängen.... satt i mörkret å hörde nå tassande men kunde inte lokalisera det i mörkret..... kröp närme poolen å ovanpå täcket sprang en igelkott omkring å kunde inte komma upp, till slut efter att jag hade försökt få tag på den så gick den ner sig i ena hörnet å sprattlade som attan under täcket, snabb som en huggorm kastade jag mig under täcket å fick tag på den å slet upp den å placerade kotten i en slänt med högt gräs så den fick ta igen sig.

Våra champion hundar hittar ni på www.springerspaniel.se

Du menar att det var fel att ta en sådan bild på skämt??? (då tar du nog i)
Jag kan upplysa om att jag är en MYCKET ansvarsfull far!
Grejen var den att det var hon som hade ansvar för sina hundar som hon släppte ut kl 1 på natten + att det var hon som inte stängt grinden till altanen.
Både jag och sambon är less på att behöva vara barnvakt hon är för fan 30.
Men skit i samma, frågan är ju vad man ska ha för poolöverdrag som är säkert att gå på.
Spelar nog ingen roll även om man vaktar henne som en hök, det finns alltid en minimal chans att något händer.
hur gör ni andra med småbarn och pool?

Utloggad puttrik

SV: Nära drunkning inatt!
« Svar #6 skrivet: augusti 12, 2006, 22:55:20:20 »
folkpool.
Deras standardöverdrag kan alltså funka bra?

Utloggad Fia

SV: Nära drunkning inatt!
« Svar #7 skrivet: augusti 12, 2006, 23:03:19:19 »
Det är lite bökigt att hantera men har man småbarn så skulle jag inte tveka att köpa ett sånt.
Det finns skydd som släpper igenom regnvatten och de som är helt täta.
Det som löper i skenor är ju betydligt smidigare att använda och då givetvis betydligt dyrare.
Så här löste vi det och det fungerar bra!

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=32.0
« Senast ändrad: augusti 12, 2006, 23:13:07:07 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Arcetto

  • Gäst
Arcetto
SV: Nära drunkning inatt!
« Svar #8 skrivet: augusti 12, 2006, 23:29:32:32 »
folkpool.
Deras standardöverdrag kan alltså funka bra?

Visst funkar det bra.
Jag använder mig av ett sådant och det tar typ 1-2 min att få på av,då lossar jag iof inte ena långsidan.
Men fick jag välja igen,så hade jag tagit det som löper i skenor.
/A

Utloggad turbouffe

SV: Nära drunkning inatt!
« Svar #9 skrivet: augusti 13, 2006, 10:50:17:17 »
Du menar att det var fel att ta en sådan bild på skämt??? (då tar du nog i)
Jag kan upplysa om att jag är en MYCKET ansvarsfull far!

Slappna av nu..... läs det med lite glimt i ögat å en rolig gubbe efteråt istället. ???
Hälsningar, Uffe i Västerås med flera projekt på G http://www.stb-racing.com

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag