CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Nära drunkning inatt!  (läst 10015 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Janne G

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Väster om Kungälv
  • Antal inlägg: 184
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Nära drunkning inatt!
« Svar #10 skrivet: augusti 14, 2006, 08:40:19:19 »
Hej Puttrik och alla andra !
Jag beställde en presenning av en lokal tillverkare. Måtten var 6.3 * 3.3 med ett isvetsat nät för dränering och 38 stroppar för montering. För den fick jag betala knappa 3.000 kr.
De hade minst 20 olika färger att välja på.

Jag tänker mig att använda den på försäsong och eftersäsong samt vid de tillfällen då vi överger hemmet. (men kommer troligen att ligga på betydligt mycket mer)

Mitt tips är att vända sig till andra leverantörer än normala poolprånglare.
Så fort det handlar om pool så blir saker och ting dyrare än vanligt. (Precis som båt....) >:(
Har Leca-pool 6 x 3 x 1,2 med poolvärmepump Maxi 35
Bor: Väster om Kungälv

Poolgiganten

Utloggad Perra

SV: Nära drunkning inatt!
« Svar #11 skrivet: augusti 14, 2006, 09:12:30:30 »
Hej, det är läskigt med barn och pooler ibland, vi beställde ett pooltak som går att skjuta undan och det finns lås på gaveln, och är helt suveränt! Kostar visserligen 62.000:- på plats, men vadå? Vi har två barnbarn som älskar att bada, men när vi dragit för pooltaket så är det slutbadat, och för att inte tala om att slippa dammsuga löv och annat skit!
Folkpool säljer ett liknande, men deras modell är för hög (155cm) tycker vi, och beställde ett direkt från Tjeckien (via danska återförsäljaren Waterworld) och detta består av 4 sektioner om vardera 2,10m och det är endast 85cm högt på den högsta delen. Värt varenda krona!
Se mer på www.water-world.dk

/ Perra
Perra

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Nära drunkning inatt!
« Svar #12 skrivet: augusti 14, 2006, 09:22:15:15 »
Hej, det är läskigt med barn och pooler ibland, vi beställde ett pooltak som går att skjuta undan och det finns lås på gaveln, och är helt suveränt! Kostar visserligen 62.000:- på plats, men vadå? Vi har två barnbarn som älskar att bada, men när vi dragit för pooltaket så är det slutbadat, och för att inte tala om att slippa dammsuga löv och annat skit!
Folkpool säljer ett liknande, men deras modell är för hög (155cm) tycker vi, och beställde ett direkt från Tjeckien (via danska återförsäljaren Waterworld) och detta består av 4 sektioner om vardera 2,10m och det är endast 85cm högt på den högsta delen. Värt varenda krona!
Se mer på www.water-world.dk

/ Perra

Hej Perra,

Hur tungt skullde du säga att pooltaket är? Är det möjligt tror du att montera en sån på en altan som är byggd ca 1 meter ovan mark?

Mvh Niklas
Swimspa 17fx från Hydropool.

Utloggad Eone

  • Eone
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Uppsala
  • Antal inlägg: 883
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • de ska va gött å leva...
    • Visa profil
SV: Nära drunkning inatt!
« Svar #13 skrivet: augusti 14, 2006, 10:50:19:19 »
Hemskt detta med pooler och icke simkunniga varelser..

Det går så fort, så tyst.

Det var ingen tvekan om när vi planerade pool att vi skulle ha ett bra och säkert överdrag.
Valet föll på Bieris RollSchutz från Lagunppol.
Maken till bra skydd undrar jag om det finns.
Nån med erfarenhet från det?
Man behöver ingen rullanordning i pooländen för det, man rullar upp det
som en matta runt sig själv med en väldigt smidig vev
På bild tyckte jag det först såg lite vekt och Epa ut men vi är verlkligen
supernöjda. Krävs bara tre fästpunkter i vardera kortändan. Eftersom man aldrig
lossar punkterna i den ändan där "mattan" rullas upp så handlar det om i praktiken
endast tre punkter. Spännband. Det är enkelheten och snabbheten jag är nöjd med fr a.

Var 1,5 meter är skyddet förstärkt med ett metallrör som går över poolen. Dräneringshål.
Tål förstås att stå och gå på. Det kostar visserligen 20 000 men det är ju överkomligt jämfört
med sådana här pooltak ovan som kostar det tredubbla.

Min tvåårige Jonas lutade sig lite för långt ut över kanten efter den där gula bollen.
Han föll så sakta, som i slowmotion. Ljudlöst. Huvudet först. Där går magen, benen....
Fokuserade på hans ena fot. Får bara en chans tänkte jag. Schwwopp.
Där satt hans lilla fot i min hand. Drog upp honom snabbt, frustande, hostande
och sedan...förstås... stortjutande...

Men så snabbt det går. Och så tyst. När katastrofen - döden - kommer på besök i idyllen.
Fy f-n. Jag ryser fortfarande.
« Senast ändrad: augusti 14, 2006, 11:04:31:31 av Eone »
6x4 meter markpool från Lagunpool 2004.
VP Pahléns 35:a. 2x300W belysning.
300 000 kr limmat, lappat och klart.

Utloggad Perra

SV: Nära drunkning inatt!
« Svar #14 skrivet: augusti 16, 2006, 10:13:45:45 »
Hej Niklas, jag tror inte det är några problem alls med tyngden på detta pooltak, vi lyfte varje sektion på plats själva, frugan och jag. Kan väl tanka mig att varje sektion (2,10mx4m) väger ca 40kg. Så våra 4 sektioner inkl. skenor, max 180-200kg.
Så håller det för ett antal personer på trallen, så är det inga problem! Vi är jättenöjda, vi spar även mycket energi, då värmen hålls kvar under natten. Vi badar gärna under taket, även om det regnar, eller på kvällarna, det är suveränt.
Vår luftvärmepump går inte alls mycket sedan taket kom på plats.
/ Perra <sol>
Perra

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Nära drunkning inatt!
« Svar #15 skrivet: augusti 16, 2006, 10:22:51:51 »
Hmm låter onekligen lockande! Jag ska nog titta närmare på detta inför nästa år,s säsong!

Var det svårt att montera? Och vilken modell köpte ni?

Mvh Niklas
« Senast ändrad: augusti 16, 2006, 10:41:41:41 av lundberg »
Swimspa 17fx från Hydropool.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag