VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Nytt styrsystem till spat  (läst 2009 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Stroker

Nytt styrsystem till spat
« skrivet: maj 10, 2016, 21:51:09:09 »
Googlat vilt för att få kläm på vilket styrsystem (Blboa eller dylikt) som skulle kunna passa mitt spa. Har två stycken 2hp LX pumpar samt en 1hp cirulationspump där värmaren (tydligen en Balboa genomströmningsväramnre på 1500 watt vilket för mig låter snålt) får sitt vatten ifrån samt en luftpump.. Kanske en fråga här kan spara några timmars googlande? fast har inga större förhoppningar tyvärr  :( Finns en del kompletta system på Ebay till överkomliga priser fast 220 volt.. kan inte fungera i Sverige väl?
7.5x3.6x1.5 linerpool med värme

Poolgiganten

Utloggad Stroker

SV: Nytt styrsystem till spat
« Svar #1 skrivet: maj 11, 2016, 07:32:40:40 »
Hittade detta system som väl lär passa men frågan är hur de tänkt att man ska kunna driva allt på 220 volt? Hur ser det ut med ett svenskt system idag Det måste väl ändå till flera faser i en svensk dito eller? Hade varit skönt med ett vidimerande innan knapptryckningen!!
http://www.hydrospares.co.uk/hot-tub-spares/control/spa-pack-bundles-/spa-packs-inc-topside/balboa-spa-pack-topside-combo-gs523dz-vl802d-.htm
7.5x3.6x1.5 linerpool med värme

Utloggad Stroker

SV: Nytt styrsystem till spat
« Svar #2 skrivet: maj 11, 2016, 14:34:48:48 »
Famlar i blindo men tycker mig förstå att detta systemet borde funka bra. Balboa BP2100 Control Box och en TP 600 kontroll. Tar det från england och kostnaden var ganska exakt hälften av Sverige. Har en låda idag där det går in trefas som via två kontakter sedan går in i befintlig kinabox. Nu fär jag styrning till alla pumparna samt den nya ozinatorn och min tanke är att driva 3 kw värmaren från en av faserna samt resterande pumpar från den andre. Bör fungera och vet inte varför det normalt bara används två av de tre faserna (även om jag förstår att det bör räcka med en 16 a fas till resterande pumpar. 3 kw bör vara knappt 14 A och 2 st 2 hästars samt en styck en hk bör bli  16.7 A.. Funkar alltså inte om jag inte vill säkra 20 A vilket jag inte vill och då är det väl bara att använda den outnyttjade sista fasen eller finns det någon hake i detta?.. Får väl svara mig själv när jag googlat klart :) Tjoflöjt.
7.5x3.6x1.5 linerpool med värme

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan