Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: intex pool 732x366x132 Makrkyta  (läst 1008 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wipaso

intex pool 732x366x132 Makrkyta
« skrivet: maj 11, 2020, 17:57:10:10 »
hej nu är vår pool på gånga att levereras.
och jag tänkte börja gräva där den ska stå hur mycket yta behöver jag för denna.
7,32x3,66 räcker ju inte då benen sticker ut en bit åt sidan.
Nån som vet detta?

Poolgiganten

Utloggad henrik79

SV: intex pool 732x366x132 Makrkyta
« Svar #1 skrivet: maj 12, 2020, 07:07:08:08 »
hej nu är vår pool på gånga att levereras.
och jag tänkte börja gräva där den ska stå hur mycket yta behöver jag för denna.
7,32x3,66 räcker ju inte då benen sticker ut en bit åt sidan.
Nån som vet detta?

Google är din vän.

https://www.rudy-shop.eu/ipl/intex-ultra-frame-rectangular/Ultra%20frame%20rechthoekig%20afmetingen.jpg

Plattan bör vara minst 422x782 cm, men jag skulle säga ta till en dm extra, benen kan röra sig något vid påfyllning och diffa nån cm här och där. Dumt att ligga på marginalerna. Ska du gräva ner poolen, ta till så mycket att du kan gå runt benen, alltså minst 4 dm bredare och längre.

Montera poolen och lägg ut den så att du ser var stödbenen hamnar, där är det superviktigt att ytan är bärkraftig och stenhård, då det är ca 1 tons tryck per ben. Jag rekommenderar trädgårdsplattor, brukar gå att hitta på facebook el blocket för en billig peng. Se till att du gräver ut (tar bort löst material och lägger lite singel/makadam som packas) under där plattan ska ligga så det är fast underlag, annars trycker benen ner plattorna och poolsargen blir ojämn. Sätt benen mitt på plattan innan du fyller, de kommer att röra sig några cm utåt när poolen fylls med vatten. Dra gärna ett snöre längs poolens långsidor så du kan se att benen rör sig utåt exakt lika mycket. Kolla detta tidigt innan det blir för mycket vatten. Detta missade vi och har två ben som sticker ut lite mer än de andra, och poolsargen är aningen ojämn.

/H
« Senast ändrad: maj 12, 2020, 07:12:24:24 av henrik79 »

Utloggad Mickelin

SV: intex pool 732x366x132 Makrkyta
« Svar #2 skrivet: maj 12, 2020, 18:35:57:57 »
Här är en mycket bättre ritning

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag