CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Rengöring av poolöverdrag?  (läst 4275 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad thomaslakers

Rengöring av poolöverdrag?
« skrivet: april 09, 2008, 04:50:38:38 »
Hej!

Efter vintern har mitt överdrag blivit väldigt smutsigt, svart runt kanterna där det har varit regn vatten stående,
vore mycket tacksam för lite tips vad man kan använda för medel för att få bort detta, provade att skura med borste och enbart vatten men det hjälpte  inte mycket

Mvh Thomas
Poolstore 4x10x1,5 med trappa Roman end classic 3,0x110, byggnadsår 2007 ej helt klar och blir det nog aldrig,Värmer med gullberg&jansson 13,8kw + VP CTC Eco heat 8,5 + vvx  Pahlens 75kw, rening sandfilter 600, pump victoria 3 fas 0,76kw, 1hk

Poolgiganten

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Rengöring av poolöverdrag?
« Svar #1 skrivet: april 09, 2008, 18:26:22:22 »
Hej,

Jag har kört med högtryckstvätt och en sån där pryl som är avsedd för rengöring av trädäck, funkade kanon.

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad thomaslakers

SV: Rengöring av poolöverdrag?
« Svar #2 skrivet: april 10, 2008, 07:03:09:09 »
 Tack för ditt svar Housedad!

Jag skall prova detta, använde du något kemikaliskt medel?

Mvh Thomas
Poolstore 4x10x1,5 med trappa Roman end classic 3,0x110, byggnadsår 2007 ej helt klar och blir det nog aldrig,Värmer med gullberg&jansson 13,8kw + VP CTC Eco heat 8,5 + vvx  Pahlens 75kw, rening sandfilter 600, pump victoria 3 fas 0,76kw, 1hk

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Rengöring av poolöverdrag?
« Svar #3 skrivet: april 10, 2008, 07:47:58:58 »
Hej,

Bara lite diskmedel eller Ajax allrengöring kommer faktiskt inte ihåg.
Det vi gjorde var att blöta ner hela härligheten, borsta in lite medel med borste och varmt vatten.
Sen skölja med högtrycket och tralltvätten. Vi hade skyddet på sin rulle (bubbelplasten) och rullade det bi för bit över på en regel, sen tillbaks. Hoppas det blev begripligt.

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad Samses

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Saltsjö-Boo
  • Antal inlägg: 412
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Rengöring av poolöverdrag?
« Svar #4 skrivet: maj 07, 2008, 16:54:13:13 »
Provade modellen med högtryck. Det funkade bra.
Pool: Folkpool 3,5 x 7, värms med luftvärmepump

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag