CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: AUTOMATIK till salt/klor generator  (läst 2709 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad sveab

  • Kan lite mer
  • ***
  • Antal inlägg: 45
  • Total likes: 0
  • Det ska vara gött att leva
    • Visa profil
    • SVEAB NORDIC SUN
AUTOMATIK till salt/klor generator
« skrivet: december 05, 2007, 09:16:11:11 »
Hej
Är det någon som vet om det finns automatik till klorgeneratorn ,tycker att det är himmla svårt att ligga lagom endera förhögt eller för lågt värde.tänkte att jag skulle lösa detta under vintern om det går.
Tack på förhand och ha en riktig GOD JUL
Hel gjuten 3,10 x 6,40 Sprayad med ex-liner
27 kvadrat med solenergi vakum/heatpipe 4 st 500 l akumulatortankar som är kopplade på en Phalens 75kw titanium vxl titanium elpatron 6kwh saltgenerator wilo vattenkyldpump 0,75kw Astral controler basic en för ph och en för redox samt ett pooltak från Termatec- vp är nu istalerad

Poolgiganten

Utloggad Ingvar

SV: AUTOMATIK till salt/klor generator
« Svar #1 skrivet: december 05, 2007, 13:20:10:10 »
Jag tror inte att det finns någon automatik som känner av klorhalten i vattnet och sedan kan styra produktionen i salt/klor-generatorn utifrån detta.

Min egen idé inför nästa år är att i stället inhandla en uv-lampa och sedan hålla en konstant mycket låg klorproduktion på salt/klor-generatorn.
Folkpool Classic 10x4,5m med djupdel byggd 2007. Ca 80m3 vatten. Värmepump HeatForce 222, pooltrappa roman-end, jetstream 2,2kw, saltgenerator Balneo 20, automatiskt poolöverdrag pool-lock.
SPA-bad Warrior XL från Nordic Hot Tubs

Utloggad jjboy

  • www.2jo.se
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hässleholm
  • Antal inlägg: 517
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Bada när du vill!
    • Visa profil
    • Följ mitt bygge!
SV: AUTOMATIK till salt/klor generator
« Svar #2 skrivet: december 05, 2007, 17:11:10:10 »
Jag tror att det finns. Men då kostar det nog också. Badhusen m.fl. har säkert sådana system.
Nu är poolen och stenar på plats.
En glasfiberpool 5*3,1*1,55 med tak, jetstream och värme.
Följ mitt bygge!
http://www.stensmar.se/fotoalbum/poolbygget/index.html

Utloggad sveab

  • Kan lite mer
  • ***
  • Antal inlägg: 45
  • Total likes: 0
  • Det ska vara gött att leva
    • Visa profil
    • SVEAB NORDIC SUN
SV: AUTOMATIK till salt/klor generator
« Svar #3 skrivet: januari 19, 2008, 18:07:35:35 »
Har lyckats hitta styrning för auttomatik till salt/klor generatorn(underklorsyra) och ph.
Om någon är intreserad så har man automatiken för ca 14000 + moms kan tyckas mycke  men förbaskat skön att slippa hålla koll.
Patrik
http://pdbdocs.astralpool.com/catalogos/CAT03_optimadosif_AP_.pdf <antman>
Hel gjuten 3,10 x 6,40 Sprayad med ex-liner
27 kvadrat med solenergi vakum/heatpipe 4 st 500 l akumulatortankar som är kopplade på en Phalens 75kw titanium vxl titanium elpatron 6kwh saltgenerator wilo vattenkyldpump 0,75kw Astral controler basic en för ph och en för redox samt ett pooltak från Termatec- vp är nu istalerad

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag