CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vad har ni betalt för grävningen?  (läst 2770 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Theodor

Vad har ni betalt för grävningen?
« skrivet: mars 26, 2010, 08:41:47:47 »
Hej!

Vi ska börja gräva i marken så fort det går! Nu undrar jag vad ni betalat för en som kommer och gräver ett poolhål, samt för bortforsling av massorna? Vi funderar på att gräva själva, men om det inte är så dyrt kanske vi låter någon annan göra det.

Poolgiganten

Utloggad mikaelhede

SV: Vad har ni betalt för grävningen?
« Svar #1 skrivet: mars 26, 2010, 14:04:08:08 »
Hej
Hör med någon bonde i närhetan om han kan ta massorna,jag betalade 16000:- grävning samt bortforsling av massor.Bonden som bor närmast grävde också
Jag vet att annars kostar det ca 30000 (8x4) om en grävfirma ska gräva ,forsla bort och sen återfylla.
Mvh Daniel

Utloggad RoJo

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Götene vid Kinne-Kulle
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Vad har ni betalt för grävningen?
« Svar #2 skrivet: mars 26, 2010, 15:06:20:20 »
Detta är nog redan uppe på en tråd om man söker lite på forumet.
Roland
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe överdrag.

Utloggad cy_berg

SV: Vad har ni betalt för grävningen?
« Svar #3 skrivet: april 01, 2010, 20:30:05:05 »
Minns inte exakt, men tror det hamnade på knappt 20k för grävning och bortforsling till närmaste grannes åker. Det var vitt till en riktig gräv/schakt-firma för ett poolhål på ca. 11*5 meter, 1,4 meter djupt eller så. Plus att dom samtidigt grävde bort några stubbar och skalade bort singel och jord från några grusgångar vi konverterat till gräsmatta. Jag betalade löpande, och var på plats hela tiden och hade koll så jag vet att den tid som fakturerades var den faktiska tiden som firman arbetade. Väldigt duktig och effektiv grävare.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag