Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Montering av lampa  (läst 828 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad starhubble

Montering av lampa
« skrivet: juli 13, 2020, 22:28:49:49 »
Hej! Monterade precis lampan i en Folkpool Garden. Inne i själva plastkåpan som lampan monteras i finns ett rör (i toppen) för kabelgenomföring. Här skruvar man fast en slang från utsidan och sedan en liten plasttratt med packning från insidan som lampkabeln löper genom. Jag har förstått att plastkåpan som huserar lampan ska vattenfyllas, men är tanken då att vatten ska stiga upp i kabelröret? Tratten med packning som man skruvar från insidan tätar ju liksom inte så att vattnet inte kan stiga upp i röret. Är tanken att den ska göra det (sluta tätt kring kabeln?)? <hmm>
« Senast ändrad: juli 13, 2020, 22:34:18:18 av starhubble »

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Montering av lampa
« Svar #1 skrivet: juli 14, 2020, 10:18:01:01 »
Det finns olika varianter. Jag har en väldigt gammal Hayward lampa som tätar kabelgenomföringen genom både den inre plastkåpan och ett plastskydd baktill på själva lampan. Där finns även en stor O-ring som tätar mellan plastskyddet och själva lampan. Jag har sett en monteringsanvisning där röret för kabeln inte tätar mot kabeln utan dras rakt upp så att öppningen hamnar ovanför vattenytan. Du ska ha fått en monteringsanvisning levererad med lampan. Ofta finns dokumentation att ladda ner, annars får du fråga leverantören. Vatten runt lampan är viktigt för kylning av lampan.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad starhubble

SV: Montering av lampa
« Svar #2 skrivet: juli 14, 2020, 17:24:04:04 »
Tack!  O0 O0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag