Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Ni med Rib-cover - observera detta!  (läst 8903 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pool-Tobias

Ni med Rib-cover - observera detta!
« skrivet: maj 25, 2012, 08:53:41:41 »
Jag köpte ett Rib-cover till vår 8*4 m pool och var nöjd med detta i alla avseenden under de första veckorna. Efter ett par veckor sprack duken vid ett av hålen där ett av aluminiumrören går igenom, se bifogad bild. Enligt min uppfattning har detta skett på grund av för klen konstruktion då det borde funnits en förstärkning i duken runt varje hål där röret går igenom, på samma sätt som det finns vid de mindre hålen där spännbanden sitter.

Eftersom det finns ett antal snarlika varianter från olika tillverkare på Rib-cover, så finns det som synes goda skäl till att noga kontrollera kvalitén på det skydd man har eller har för avsikt att köpa. Man bör också kontrollera hur de små hålen för regnvatten är placerade. I mitt fall var de alldeles för få vilket fick till följd att duken tyngdes ner i kanterna av regnvatten som stod kvar, se bifogad bild.

När jag uppmärksammade leverantören på problemet med den spruckna duken fick jag till svar att de "kunde komma och titta på det och sy ihop den vid något tillfälle"... Det var naturligtvis ett helt oacceptabelt svar av flera skäl. Eftersom leverantören har laglig rätt att i första hand avhjälpa felet, i det här fallet genom att sy ihop den, gjorde jag klart att det inte är en lösning som jag gillar och inte heller en lösning som jag tror på och om det ändå är den väg de kommer att välja så kommer jag att vid leverans av den ihopsydda duken göra ett belastningstest som videofilmas. Jag fick därefter snabbt till svar att de inte trodde sig kunna leverera ett poolskydd som jag blir nöjd med och att de därför kom och hämtade tillbaka det poolskydd som jag köpt mot återbetalning av erlagt belopp.
8*4 m murad pool
Carrara-liner
Uponor solfångare
Gullberg & Jansson V20 (9,2)
Walu pooltäckning

Poolgiganten

Utloggad psau

SV: Ni med Rib-cover - observera detta!
« Svar #1 skrivet: maj 25, 2012, 09:44:42:42 »
Jag tycker det var ett utmärkt agerande av leverantören. När denna insåg att han hade med en kund som inte skulle bli nöjd så erbjöd han sig att köpa tillbaka!

Ett alldeles utmärkt agerande!

/Peter
Lecapool 4x8 Tidigare en Folkpool 4x8 från 68
Minimaster from i år (2019) tidigare saltvatten.
Värme från en Brillix thp120
Städar gör en Nitro NC71

Utloggad pidda99

SV: Ni med Rib-cover - observera detta!
« Svar #2 skrivet: maj 25, 2012, 10:57:39:39 »
Om jag jämför med vårt rib cover från Bieri så sjunker inte duken ner i kanten utan ligger sträckt och vilar på poolsargen hela vägen och då blir det inte samma belastning på kanten vid stängerna.

http://en.bac.ag/pool_covers/rollschutz/universal.html

Däremot råkade vi ut för att vissa "sömmar" släppte. Vid reklamation svarade fabriken att det sannolikt var fabrikationsfel och de levererade en ny duk från kontinenten.

mvh/Peter
« Senast ändrad: maj 25, 2012, 11:10:26:26 av pidda99 »

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Ni med Rib-cover - observera detta!
« Svar #3 skrivet: maj 26, 2012, 08:57:21:21 »
Finns det inga hål på långsidorna?

På vårt poolskydd finns det hål på sidan så att man om man vill kan sträcka upp duken extra mycket om det t.ex. blir storm.

Än så länge har vi inte känt något behov för att använda dem, men det är ju bra att de finns.
Vår duk kan inte åka ned på samma sätt som din då den sitter fast i skenorna, dessutom verkar det vara tätare mellan dräneringshålen.
Om något skulle hända med presseningen så går det byta bara en sektion (mellan två skenor)

« Senast ändrad: maj 26, 2012, 11:27:44:44 av Rickard »
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Pool-Tobias

SV: Ni med Rib-cover - observera detta!
« Svar #4 skrivet: maj 27, 2012, 08:05:59:59 »
Nej, det finns inga hål på långsidorna på det Rib-cover som jag tidigare hade. Jag har numera samma sorts poolskydd som du Rickard och det ligger hela tiden lagom sträckt, dessutom är hålen för avrinning mycket bättre och tätare placerade.
8*4 m murad pool
Carrara-liner
Uponor solfångare
Gullberg & Jansson V20 (9,2)
Walu pooltäckning

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag