CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Veck på duken?  (läst 3755 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Johan Forsgren

Veck på duken?
« skrivet: september 18, 2006, 21:13:26:26 »
Hej. Jag har krånglat med min poolleverantör hela sommaren och han har nu fått linern i poolen. Vid botten så finns det veck kvar på två ställen där botten och vägg är svetsad. Ca. 3 cm långa. Jag tycker inte att det är ok men han säger att det är så pass lite så det får acceptera. Vad är normalt?

Tacksam för synpunkter.

/Johan

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Veck på duken?
« Svar #1 skrivet: september 18, 2006, 22:08:11:11 »
Om det är i hörnen så får du nog finna dig i att det är svårt att få det perfekt.
Är det efter en långsida så brukar det gå att fixa, ett hårt tryck med tummen och samtidigt trycka linern/vecket åt sidan brukar kunna fungera, eller är det veck som beror på dålig svetsning?
Är vecket "dubbelviket" eller är det bara en uppbuktning av linern?
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Johan Forsgren

SV: Veck på duken?
« Svar #2 skrivet: september 19, 2006, 07:31:12:12 »
Hej igen. Poolen är av typen "formfri" från Miamipool. Det är framförallt där poolen är rundad som det är problem. Här är linern svetsad med "band" som är mellan 40-60cm långa. Där ett sådant här band går över i nästa så blir det extra mycket duk och därför verkar det vara svårare att få ut linern ordentligt i dessa punkter. Till saken hör att linern verkar vara lite för stor.

Tacksam för fler synpunkter.

/Johan

Utloggad Eone

  • Eone
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Uppsala
  • Antal inlägg: 883
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • de ska va gött å leva...
    • Visa profil
SV: Veck på duken?
« Svar #3 skrivet: september 19, 2006, 10:42:37:37 »

Hej Johan,

rekar denna sträng i temat jag startade själv för ett tag sedan...

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=862.msg7399#msg7399
6x4 meter markpool från Lagunpool 2004.
VP Pahléns 35:a. 2x300W belysning.
300 000 kr limmat, lappat och klart.

Utloggad Johan Forsgren

SV: Veck på duken?
« Svar #4 skrivet: september 19, 2006, 12:39:59:59 »
Tack för länken. Det är bara det att det är en snap in list på linern så jag kan inte lyfta den i ytan. Hur mycket sand bör det vara innan man når singlet som ligger under sanden i botten? Funderar på att ta bort lite sand för att på sätt göra poolen djupare och få duken att bli mer spänd i botten. Någon som vet hur mycket sand som behövs som skydd? Vill ju inte gärna att allt mitt "dyra" vatten ska rinna ut genom ett hål i botten.

Har nu "bara" hållit på fyra månader från beställningsdatum av liner etc. Obs...ramen stod redan på plats...suck, suck och suck. Tror inte att det blir så mycket bada det här året iaf.

Tar tacksamt emot fler tips. 

/johan

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag