VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Montera Poolsarg scandi-roc  (läst 1268 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fredrik_1976

Montera Poolsarg scandi-roc
« skrivet: augusti 11, 2018, 15:03:22:22 »
Hej!
Håller på och ska montera en betongsarg Helsinki ifrån scandi-roc.

Har lite funderingar på om det är någon som gjort det och som har lite bra tips?

Hur mätte ni så att kanten blev rak?
Hur mycket överhäng monterade ni sargen med?
Jag har en sida som buktar in lite så den måste jag ha c:a 5 cm överhäng på, men det kanske blir mycket att ha på alla sidor.

Ska sättas i fix, tandad spackelspade. Hur länge måste det torka ifall det blir regn, kanske inte spelar så stor roll?
Stenen monteras på betongplattor som är satta runt poolen.

Står att det ska vara en fog på 5-10 mm, tycker jag låter mycket. Är det inte snyggast att trycka ihop stenarna så nära det går? Verkar vara bra passform och raka kanter tycker jag.

Poolen är en PP-pool 6x3 m

Poolgiganten

Utloggad MathiasS

SV: Montera Poolsarg scandi-roc
« Svar #1 skrivet: augusti 11, 2018, 15:35:37:37 »
Mitt förslag:

1. Limma fast stenen med montagelim. Finns många varianter. Sitter som berget. Mycket enklare än att jobba med fix.
2. 5cm kanske är mycket men ett överhäng gör också att vattnet studsar ner i poolen igen istället för att slå över stenen och ut. Jag har 2.5cm idag mätt från linern och skulle lägga på 3,5-4cm om jag gjorde om det.
3. Jag har fog 8-10mm, det ser inte konstigt ut. Tvärtom är det så att kombinationen av lite lite ojämnt underlag och stenar som varierar lite i mått (och du som fipplar med fixet!) gör att du måste har en rejäl fog för att ta upp nivåskillnader. Sikta upp mot 10mm, det kommer inte se konstigt ut när du är klar.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan