CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Lutning Bestway pool  (läst 3878 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MegaPool

SV: Lutning Bestway pool
« Svar #10 skrivet: juni 08, 2020, 18:02:54:54 »
För en så liten pool så är stenmjöl och padda lite overkill tycker jag. Gräv ut så det blir plant sedan åk till lokala byggvaruhandeln och köp en bräda tryckimpregnerat trallvirke och kapa ca 10cm bitar som du ställer under alla pinnars fötter. Sedan kanske du får justera lite nästa år. Så har jag gjort och det skiljer mindre än en cm.

Poolgiganten

Utloggad Persmul

SV: Lutning Bestway pool
« Svar #11 skrivet: juni 08, 2020, 18:18:07:07 »
Tack :) Har utsågade träplank-bitar under benen - foten på benet är nedspikat i plankan och marken.
Är det alltid så att man bör/ måste padda efter stenmjölet. Någon som vet vad pris är för att hyra en sådan ?

Jag skulle undvika att fixera benen vid underlaget, iaf innan poolen är fylld (kanske även efter, ingen erfarenhet av rampool). Har sett video på just detta (visserligen en rektangulär rampool), där vattenfyllningen skedde utan att stödbenet kunde röra sig, med resultatet att det vek sig och konstruktionen brast när vattnet tryckte på inifrån.

/P

Utloggad MegaPool

SV: Lutning Bestway pool
« Svar #12 skrivet: juni 09, 2020, 16:48:21:21 »
Viktigt att gräva ur lite så att planken ligger minst på samma nivå som gräset. Lägger man plankbitarna direkt på gräset så kan det kanske bli för hög belastning så att nåt ben böjer sig.

Har funkat bra för mig med mina pooler från 4000 till ca 12000 liter. Stora.

Om man inte orkar vara super seriös så tänk på att det inte fungerar med att jämna ut med jord eller sand. Bättre att gräva ut lite där det är för högt.

Utloggad Delia76

SV: Lutning Bestway pool
« Svar #13 skrivet: juni 13, 2020, 23:18:38:38 »
Tack för alla fina tips och råd -Har nu grävt ur där det var för högt och kommer inte fixera benen i marken när vi fyller upp - ska ställa poolen på plats imorgon och hålla tummarna för att det nu blir rakare 😁

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag