VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Pool & Mark linköping Pålitliga?  (läst 11105 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad niklas369

Pool & Mark linköping Pålitliga?
« skrivet: augusti 01, 2014, 23:16:33:33 »
Hej, jag har lite funderingar på att investera i en pool och hittade på blocket en prisvärd glasfiberpool för ca 40000 som jag tycker var prisvärt. Har även pratat med dom och det verkar bra men jag undrar lite om det är någon annan som har använt sig/handlat av pool&mark i linköping. hemskt tacksam för svar!


Med vänlig hälsning, niklas

Poolgiganten

Utloggad Poolteam.se

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Malmö - Sverige
  • Antal inlägg: 92
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Poolteam.se
    • Visa profil
    • Poolteam.se
SV: Pool & Mark linköping Pålitliga?
« Svar #1 skrivet: augusti 05, 2014, 10:52:48:48 »
Hej Niklas,

Alex på Pool&Mark har installerat våra PP Pooler i området. Glasfiberpooler från Polen skulle vi inte rekommendera (sök bara i denna forum), medan PP Pooler som också levereras som en hel balja håller betydligt längre och dessutom tillverkas i Malmö.

Hej, jag har lite funderingar på att investera i en pool och hittade på blocket en prisvärd glasfiberpool för ca 40000 som jag tycker var prisvärt. Har även pratat med dom och det verkar bra men jag undrar lite om det är någon annan som har använt sig/handlat av pool&mark i linköping. hemskt tacksam för svar!


Med vänlig hälsning, niklas
Med vänlig hälsning

Mark Toth

Generalagent för Idealcover, Brilix, Luxlama, Leisure Pools, Fonteyn Spas

Utloggad niklas369

SV: Pool & Mark linköping Pålitliga?
« Svar #2 skrivet: november 17, 2014, 09:48:44:44 »
Hej Niklas,

Alex på Pool&Mark har installerat våra PP Pooler i området. Glasfiberpooler från Polen skulle vi inte rekommendera (sök bara i denna forum), medan PP Pooler som också levereras som en hel balja håller betydligt längre och dessutom tillverkas i Malmö.




Jo d e klart jag förstår att jag får en bättre pool för 250000 än för 40000. Min fråga och funderingar är ju vad för å nackdelar är om dom poolerna. Tycker det är aningen fult att marknadsföra genom att klanka ner på andra.

Utloggad psau

SV: Pool & Mark linköping Pålitliga?
« Svar #3 skrivet: november 17, 2014, 11:20:43:43 »
I alla fall då en "jävig" part är med i diskussionen bör man vara lite vaksam och källkritisk.

Vissa leverantörer har vanan att kommentera sina produkter i goda ordalag och andra i lite sämre....

Sen har ju "vissa" firmor haft problem med sin leverantör eller om det var tvärt om, vi utomstående ser ju inte hela myntet. Du bör googla lite på Pool & Mark och framförallt deras leverantör.

/Peter
Lecapool 4x8 Tidigare en Folkpool 4x8 från 68
Minimaster from i år (2019) tidigare saltvatten.
Värme från en Brillix thp120
Städar gör en Nitro NC71

Utloggad niklas369

SV: Pool & Mark linköping Pålitliga?
« Svar #4 skrivet: november 17, 2014, 18:20:41:41 »
I alla fall då en "jävig" part är med i diskussionen bör man vara lite vaksam och källkritisk.

Vissa leverantörer har vanan att kommentera sina produkter i goda ordalag och andra i lite sämre....




Sen har ju "vissa" firmor haft problem med sin leverantör eller om det var tvärt om, vi utomstående ser ju inte hela myntet. Du bör googla lite på Pool & Mark och framförallt deras leverantör.

/Peter



Precis! Jag fattar ju att jag så klart får en sämre pool. Det man vill veta lite om är ju folk som har poolen och om dom har några problem med den eller bara uppriktigt kan säga för och nackdelar. Det är det man är ute efter på ett forum men d verkar riktigt svårt på det här forumet. Lite korrupt!

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Pool & Mark linköping Pålitliga?
« Svar #5 skrivet: november 17, 2014, 18:27:27:27 »
Att forumet skulle vara korrupt håller jag inte med om. Jag har hängt här de senaste tre åren (ungefär) rätt mycket och jag måste säga att företagen som försöker snylta in reklam här så blir det rätt mycket mothugg.

Nu har ju jag byggt en helt annan pool, så jag har ganska liten koll på hur många som har byggtrådar med "baljpooler". Men du får söka bland byggtrådarna och sedan ställa frågor i allmänna trådar precis som du har gjort. Men aktiviteten här på forumet är rätt låg den här årstiden, det är betydligt mer drag vår och sommartid.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad psau

SV: Pool & Mark linköping Pålitliga?
« Svar #6 skrivet: november 18, 2014, 09:48:21:21 »
Det är ingen som sagt att forumet är korrupt, det jag poängterade var att TS ska vara uppmärksam då Mark representerar Poolteam som säljer en viss typ av pool och ivrigt framhåller fördelarna med denna typ av pool och samtidigt håller sig mkt kritisk till glasfiber med yviga argument. Dessutom har ett antal kunder kommit i kläm i den utrensning som Poolteam gjort bland sina återförsäljare, vissa av dessa ÅF har en helt annan story.
Det är ju helt ok men när kunderna blir lidande så är det inte ok.

Jag har inget emot argumentation för resp mot en viss typ av material/pool men då bör man komma med korrekta påståenden och det upplever jag inte att Mark brukar göra.

OBS jag har inget mot Poolteam eller Mark men det finns alltid två sidor och jag uppmanade bara TS att bilda sig en egen uppfattning, frågar du mig så tycker jag att både PP och Glasfiber ser skit ut efter några år och jag skulle helst vilja en mosaikpool men det funkar mindre bra i Sverige....

/Peter
Lecapool 4x8 Tidigare en Folkpool 4x8 från 68
Minimaster from i år (2019) tidigare saltvatten.
Värme från en Brillix thp120
Städar gör en Nitro NC71

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Pool & Mark linköping Pålitliga?
« Svar #7 skrivet: november 18, 2014, 11:27:15:15 »
Det var den här raden från TS som jag reagerade på i raden ovanför mitt inlägg.

Citera
Det är det man är ute efter på ett forum men d verkar riktigt svårt på det här forumet. Lite korrupt!

Det håller jag inte med om.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad psau

SV: Pool & Mark linköping Pålitliga?
« Svar #8 skrivet: november 18, 2014, 13:05:09:09 »
Sorry, förlåt Erik jag ska sluta vara lättstött :-)

Eller kanske läsa alla inlägg är en bättre idé!

/Peter
Lecapool 4x8 Tidigare en Folkpool 4x8 från 68
Minimaster from i år (2019) tidigare saltvatten.
Värme från en Brillix thp120
Städar gör en Nitro NC71

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Pool & Mark linköping Pålitliga?
« Svar #9 skrivet: november 18, 2014, 15:33:40:40 »
Jo, att läsa hela inläggen är en bra början  >:D

Många missförstånd som skulle undvikas då...
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan