VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Erfarenheter rörande OUTL1.SE  (läst 21457 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Henr73

Erfarenheter rörande OUTL1.SE
« skrivet: juli 28, 2017, 17:52:00:00 »
Ännu en missnöjd kund med en trasig Lyfco 12.5kw poolvärmepump. Deras kundbemötande är bortom all rimlig acceptans. Man kan inte få hålla på som dom gör. Allmänna reklamationsnämnden (ARN) ser ut att få en drös med anmälningar mot outl1 att hantera. 
Känns verkligen på sin plats med en skarp varning att handla från firman outl1.se

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=13579.msg102548;topicseen#new
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=13474.0
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=55623.0
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23250676.ab
« Senast ändrad: april 29, 2018, 14:05:23:23 av Rickard »

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Erfarenheter rörande OUTL1.SE
« Svar #1 skrivet: juli 29, 2017, 10:03:10:10 »
Bra med en sammanställning. Hoppas varningarna för företaget får stå kvar här. Hoppas också att folk googlar och hittar hit före köp.
« Senast ändrad: april 29, 2018, 10:15:53:53 av Rickard »
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad nyburjare

SV: Erfarenheter rörande OUTL1.SE
« Svar #2 skrivet: juli 30, 2017, 15:44:09:09 »
Folk går på priset, och lyckas på något sätt övertyga sig själv att det är nog ett bra företag och bra produkter.... man vill så gärna tro..
Snålheten bedrar alltid visheten !!
Hur svårt kan det vara att bara googla lite betyg innan man slänger iväg en beställning ? betyg från 2016 dsv det har hållit på ett tag nu, missnöjet
https://gulasidorna.eniro.se/f/outl1:128022992
« Senast ändrad: april 29, 2018, 10:16:05:05 av Rickard »

Philip

  • Gäst
Philip
SV: Erfarenheter rörande OUTL1.SE
« Svar #3 skrivet: augusti 07, 2017, 16:51:37:37 »
Har inte fått svar från Outl1 sedan den 24/7 och tre påminnelser däremellan. Börjar bli rädd att de planerar konkurs och bara skiter i oss. Det gick fortare att få svar innan de insåg att de gjort bort sig och inte kommer undan.
« Senast ändrad: april 29, 2018, 10:16:21:21 av Rickard »

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Erfarenheter rörande OUTL1.SE
« Svar #4 skrivet: augusti 08, 2017, 09:06:22:22 »
Klassiskt agerande av företag som importerar och säljer billigt.
OM prylarna är bra så går det som regel väldigt bra för dem, men har de otur och köper produkter som inte håller måttet så går det som regel riktigt dåligt för dem.
De kan överleva genom att ha en dålig kundservice och hoppas att en stor andel av de som klagar helt enkelt inte orkar driva det vidare, eller gå i konkurs om de följer konsumentköplagen och ersätter de maskiner som inte håller måttet med nya.
Har de många andra produkter som går bra, så kan de klara sig även om någon enstaka produkt är riktigt dålig och blir en dyr affär för dem.

På förekommen anledning så vill jag klargöra att ovanstående är ett generellt uttalande om lågprisföretag, inte specifikt om outL1.se
Tänk också på att ett inlägg från en medlem som registrerar sig bara för att smutskasta ett företag inte alls behöver betyda att företaget är så "dåligt" som påstås. Googla mer på företaget och läs omdömen även på andra sajter för att bilda er en uppfattning om företaget ifråga - och jämför dem med andra som säljer liknande varor till liknande priser, det är ett generellt råd som jag brukar ge.
« Senast ändrad: april 29, 2018, 14:07:38:38 av Rickard »
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Kalle Adolfsson

  • Gäst
Kalle Adolfsson
SV: Erfarenheter rörande OUTL1.SE
« Svar #5 skrivet: juni 29, 2018, 17:20:19:19 »
Hej.
Jag håller med om Outl1 och deras jä... garantier och mejlsvar.
Törs dom inte ha ett telefonnummer så att man kan ringa till dom.
Har nu väntat på en ny kompressor i 7 veckor, och försökt att få någon som heter Julia att fatta att jag vill ha kompressorn före vintern.
Har även bett henne att tala med leverantören att skicka en större kompressor och att jag betalar mellanskillnaden.
Jag har jobbat med Panasonic pumpar i 15 år, och hade jag betet mig så här illa, hade jag inte haft en enda kund .
Svaret jag fick var att dom intie har större . Skickade då bilder att dom fanns och att dom såldes på deras egen hemsida.
Men det går inte att få henne att fatta, så jag får ingen större kompressor.
Kommer aldrig att handla där och varnar andra att inte beställa något som kan gå sönder därifrån.
Våldsamt besviken på Outl1

Thomas A

  • Gäst
Thomas A
SV: Erfarenheter rörande OUTL1.SE
« Svar #6 skrivet: januari 07, 2020, 17:03:34:34 »
Ja håller med allt som är sagt i ämnet out.1

Jag anmälde det till ARN  och tro på f:n  nu står det en ny poolvärmepump i garaget ny modell dess utom.

även till salu billigt: då jag redan var tvungen att köpa en ny ,då det drog ut på tiden .

Utloggad barco

SV: Erfarenheter rörande OUTL1.SE
« Svar #7 skrivet: april 21, 2020, 16:36:09:09 »
Undrar hur det ligger till nu? Min kompis köpte en pump av dem för 2 år sedan lyfco som var skadad i transport. De var väldigt tillmötesgående och det slutade med att han fick ett prisavdrag. Pumpen funkade fint, det var i princip bara en kosmetisk skada (+lite intryckta flänsar som gick att fixa).

Från och med sommaren förra året så har ju Bygghemma gruppen ägandeskap av outl1, vilket i alla fall borde borga för att man är lite mer rädd för ARN.
Läser manualerna till de "nya" lyfco pumparna, och de är ju väldigt välskrivna med mycket detaljer. Undrar om en uppsträckning har gjorts? (jag har svårt att tro att Bygghemma gruppen accepterar dåliga omdömen...)

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Erfarenheter rörande OUTL1.SE
« Svar #8 skrivet: april 22, 2020, 14:50:12:12 »
Vi har just beställt en Pizzaugn av dem, vi får väl se hur det går för oss.  :-\

En risk som jag ser är att priset var inklusive frakt, känns som att risken är stor att vi itne får någon ugn om de sålt slut och har fler kunder på kö som bor närmare deras hamn.
Vi bor ju i Piteå och hit kostar en pallfrakt närmare tusenlappen även för de som har bästa rabatterna.
Utan rabatt betalade jag för flera år sedan 4500 kr för en pall från hamnen i Göteborg.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Intexpool

SV: Erfarenheter rörande OUTL1.SE
« Svar #9 skrivet: april 22, 2020, 20:04:39:39 »
För ge lite positiv feedback, så skötte de mitt garantiärende gällande min poolrobot på ett galant sätt. Var nervös eftersom jag läst en del negativa saker om dem. Men tummen upp för hur de skötte mitt ärende  O0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan