VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Avdunstningsskydd av bubbelplast  (läst 16567 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ello

  • Stolt byggare
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Everöd
  • Antal inlägg: 176
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Mitt poolbygge
    • Visa profil
SV: Avdunstningsskydd av bubbelplast
« Svar #10 skrivet: maj 16, 2007, 08:28:06:06 »
Ja jag har det inne i mitt växthus som är ett Euroserre Tropic plus med isolerglas i sidorna och bredkanalplast i taket.
Det fungerar väl på samma sätt som ett pooltak.
Men trots detta så gör alltså bubbelplatsen så stor nytta.
Dessutom har det blivit mycket trevligare klimat inne i växthuset. Tidigare var det kondens på insidan av fönsterna och hög luftfuktighet. Men det är betydligt lägre luftfuktighet nu och ingen kondens ,inte ens nu i morse när tempen var nere på nollan och poolvattnet på 28oC. <sol>
Ello
En linerpool inbyggd I trädecket med rillade bruna trallbrädor som sarg.
Uppvärmning med 17 m2 solpaneler som drivs av pumpen till reningsverket och ger 30 grader I poolen.Bilder på bygget finns här https://www-lagring.telia.se/Shares/Home.aspx?ShareID=b25c99f4-d150-4b0c-8688-80386bf88fc7&IsMedia=True

Poolgiganten

Utloggad aromata

SV: Avdunstningsskydd av bubbelplast
« Svar #11 skrivet: maj 16, 2007, 11:30:21:21 »
Där har vi beviset för att avdunstningen är stor från en pool. Avdunstning = avkylning. Därför kan man fundera på om en minskning av avdunstningen är viktigare än isolering i en normal utomhuspool. Jag syftar på pooltäckningen. I så fall skulle en genomskinlig plast duga hyffsat om man vill täcka sin pool på ett billigt sätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag