VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Markpoolsprojekt äntligen igång!  (läst 32903 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Majja

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Skepplanda
  • Antal inlägg: 199
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Pool,en oas i vardagen
    • Visa profil
SV: Markpoolsprojekt äntligen igång!
« Svar #10 skrivet: september 15, 2008, 11:23:54:54 »
Hejsan!
Jodå, måtten är fortfarande detsamma, jag köpte ett Klasik B för några veckor sedan och kollade på specifikationen och känner igen siffrorna som Lotteröd har nämnt.

MVH
Majja
PP pool 3,5x8 med 2 poollampor, värmepump och Klasik B pooltak, allt från Living Quality

D1@Home Wayfarer spabad

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Markpoolsprojekt äntligen igång!
« Svar #11 skrivet: oktober 04, 2008, 22:10:13:13 »
Hej Drarmi, hur går det med bygget?
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad drarmi

SV: Markpoolsprojekt äntligen igång!
« Svar #12 skrivet: oktober 05, 2008, 00:48:35:35 »
Hej Fia,

Jo då det går framåt. Uppdaterar varje framgång och steg på bloggen http://familjenklinger.blogspot.com/.

Men det har hänt lite iallfall. Jag har nu kommit så långt att jag grävt ut för dräneringsbrunn samt att jag lagt ut dräneringsduken i botten på hålet.

Har jag tur så får jag ner makadam i hålet nästa vecka. Det hade varit skönt att få det på plats.

Jag har även varit och inhandlat dräneringsrör och skulle egentligen haft med mig ett brunnsrör hem också men de var slut så nu får jag se var jag kan få tag på det.

Men så fort makadamen är dumpad så har man ju att göra igen. Då skall det krattas och jämnas till. Lagom kul men då går det iallfall framåt igen.

Hade varit härligt att få gjutning och eventuellt murning klar i år men men vi får väl se vad vädret tillåter.

Utloggad Fia

SV: Markpoolsprojekt äntligen igång!
« Svar #13 skrivet: oktober 05, 2008, 10:14:00:00 »
Jag läser bloggen men det är kul att höra lite här också.  ;)  O0
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad drarmi

SV: Markpoolsprojekt äntligen igång!
« Svar #14 skrivet: oktober 05, 2008, 11:43:49:49 »
Just nu har jag stora problem med att regnandet får det att rasa in massor från sidorna på hålet. Inte bra ... det rasar ner på fiberbuken. Jag måste komma på något sätt att förhindra detta!

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Markpoolsprojekt äntligen igång!
« Svar #15 skrivet: oktober 05, 2008, 11:53:21:21 »
Drami, klä sidorna med lättviktspresenningar det gör jobbet.
Jag hade samma problem fast inte enbart med regn. Utan när det blev för torrt i marken så miste min sandjord sin stabilitet och förvandlades till strandsand, med ras som följd. Sen jag satt dit presenningarna har jag bara haft ett mindre ras. 
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad drarmi

SV: Markpoolsprojekt äntligen igång!
« Svar #16 skrivet: oktober 05, 2008, 20:03:59:59 »
Tack Henry för tipset!

Jag har nu köpt presseningar och har änså länge täckt kortsidorna. Får täcka långsidorna imorgon. Hoppas det inte kommer mer regn nu.

Sen är det bara att bita i det usra äpplet och skyffla undan allt som rasat in än så länge. Suck va jobbigt!

Utloggad drarmi

SV: Markpoolsprojekt äntligen igång!
« Svar #17 skrivet: oktober 19, 2008, 12:38:36:36 »
Då var makdamen dumpad i hålet. Hoppas nu bara att det räcker så jag slipper beställa mer!!

Jag har tagit lite bilder i vanlig ordning och lagt upp på; http://familjenklinger.blogspot.com/search/label/pool

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Markpoolsprojekt äntligen igång!
« Svar #18 skrivet: oktober 19, 2008, 14:35:57:57 »
Drami!
Vilken fin bild på lillkillen i gropen. Log gott för mig själv när jag såg grabbataget han har om spaden med väl böjda ben :).

Hoppas du får upp makadamet så du får spänn på presenningarna. och lägg något tungt på dom i överkant. Om det skulle rasa så håller presenningarna emot jorden. Den rasade massan håller sen emot jorden under presenningen mot fler ras.

I morse hade det rasat under en del av vår presenning och det hände inte speciellt mycket för presenningen höll emot. 

mvh
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad drarmi

SV: Markpoolsprojekt äntligen igång!
« Svar #19 skrivet: oktober 20, 2008, 19:11:45:45 »
:-) ja lillen är en riktig arbetare ... går inte att hålla honom undan. han har hjälpt mig att anlägga gräsmatta, bygga plank och trädäck. Klart han han måste vara med och bygga pool nu också :-)

Jag har nu börjat jämna till i gropen och jag försöker nu få makadamen i någerlunda plan. Jag ser även till att jag har 165cm från makdamen upp till kanten på hålet. Tanken är ju att det skall vara 170cm men jag räknar med att makadamen sjunker med 5 cm när jag paddar det.

Men jag inser  redan nu att jag saknar makdam. Suck!!

Ja presseningarna är nu spända mot kanterna av makadamen ... härligt för nu blåser de inte omkring som flaggor.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag