VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Tjälldénpool, beskära väggmattan  (läst 2105 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad danielsvensk

Tjälldénpool, beskära väggmattan
« skrivet: maj 21, 2018, 21:14:22:22 »
Hej!
Är det någon som vet om man ska skära väggmattan vägg för vägg eller om den ska ligga i ett stycke runt hela poolen?
Den ska tydligen beskäras 2cm från botten. Ska den även skäras en bit från hörnen för att inte veckas?
Funkar det med dubbelhäftande tejp eller finns det bättre tips?

Mvh
Daniel

Poolgiganten

Utloggad Porkie

SV: Tjälldénpool, beskära väggmattan
« Svar #1 skrivet: maj 30, 2018, 07:32:29:29 »
Hej,
Jag är precis i samma tag som du och ska lägga väggmatta i min pool. Jag tänker så här:
Eftersom Linern har en liten radie i hörnen på min folkpool då snap in listen slutar några cm innan hörnet så bör det inte spela någon större roll om väggmattan antingen följer radien eller är klippt och går in till hörnet. Varför ska man skära bort 2 cm i botten tro? (Det kan vara att den stretchar sig/hänger ned?)

 Jag lägger konstgräs i botten först och vill helst ha min väggmatta så nära den som möjligt för en snygg övergång när linern ligger an mellan vägg och botten.

Utloggad Per Eriksson

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Linköping Bankekind
  • Antal inlägg: 51
  • Total likes: 5
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Tjälldénpool, beskära väggmattan
« Svar #2 skrivet: maj 30, 2018, 23:04:21:21 »
Varför ska man skära bort 2 cm i botten tro? (Det kan vara att den stretchar sig/hänger ned?)

Korrekt, för att undvika att det korvar sig längst ner om mattan rör sig

Utloggad danielsvensk

SV: Tjälldénpool, beskära väggmattan
« Svar #3 skrivet: juni 02, 2018, 00:27:41:41 »
Det slutade med att jag gick hela varvet runt och beskar 2cm från botten. Vi får väl se hur det blir efter påfyllning.

Rob1

  • Gäst
Rob1
SV: Tjälldénpool, beskära väggmattan
« Svar #4 skrivet: juni 03, 2018, 21:42:39:39 »
Jag har precis fyllt upp vår tjälldenpool, gick också hela varvet och skar 1-2cm från botten. Verkar funka bra och är helnöjd, linern genar i alla hörn överallt med mjuka fina övergångar.

Utloggad spa_nisse

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 86
  • Total likes: 21
  • Badar helst när det är stjärnklart och kallt ute.
    • Visa profil
SV: Tjälldénpool, beskära väggmattan
« Svar #5 skrivet: juni 04, 2018, 11:33:06:06 »
Linern ska inte "gena" i hörnen då är den inte korrekt monterad.

Rob1

  • Gäst
Rob1
SV: Tjälldénpool, beskära väggmattan
« Svar #6 skrivet: juni 07, 2018, 13:04:32:32 »
Ok, nu har det som "genat" krypit in ganska mycket i vinklar o vrår. Men jag tycker nog fortfarande det genar litegrann, iaf någon cm. Har inte badat i speciellt många pooler med liner men i de jag har badat med liner har alla genat lite grann?

Utloggad Porkie

SV: Tjälldénpool, beskära väggmattan
« Svar #7 skrivet: juni 08, 2018, 13:02:32:32 »
Hur fäste du din väggmatta?
 Jag kollade med poolkungen där jag köpte liner. De säljer ett vägglim som kostar 1300:- tillsammans med en matta för 2700:- plus frakt. På folkpool kostar mattan 1600:- Men de säljer inget lim utan förespråkar att den "tejpas" som i tjälldens video över linerbyte.

Rob1

  • Gäst
Rob1
SV: Tjälldénpool, beskära väggmattan
« Svar #8 skrivet: juni 08, 2018, 13:41:52:52 »
Väggmattan fäste jag med mattejp och till viss till badrumstejp (den satt fast hyggligt ett dygn ungefär sen fick jag kompletera).

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan