Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: kommer dessa misstag förstöra mitt poolbygge? (bilder)  (läst 1866 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 3tumkubik

kommer dessa misstag förstöra mitt poolbygge? (bilder)
« skrivet: maj 22, 2020, 17:19:14:14 »
Vill börja med att tacka forumet för mycket bra info gällande bygget av pool!

Jag har en stålväggspool (4,6 x 120) som ska byggas in i altan. Under bygget så har det dykt upp lite frågor och insikter om saker jag borde gjort annorlunda .. Vore tacksam om någon kunde svara på följande så att jag kan sova gott om nätterna  ::)


1. Klantigt nog så grävde jag ut för lite från början. detta har resulterat i att poolen står med endast ca 5cm marginal ut till kanten samt att stenmjölet hamnade ovanför mark. Jag har lagt som en sarg med marksten och tänker ev sätta en regel nedtill som håller detta på plats så inte stenmjölet "glider ut".


2. Jag läste även någonstans att linern är såpass elastisk och att sålänge väggarna står i lod så går det att ha en liten sluttning mot mitten. Alltså att man lägger stenmjölet som en bred ring/sarg som väggarna står på men att det blir lite djupare mot mitten. Hittar dock ingen info om detta nu i efterhand och undrar om jag gjort bort mig och att linern inte kommer hålla för detta? Höjdskillnaden är ca 2 cm och ovanpå detta ligget det markduk samt bottenskyddsmatta.

3. Poolen var tänkt att hamna under trallen men kom nu ca 1cm för högt. Tips på hur man kan göra något snyggt avslut/sarg med detta?


Har letat information febrilt både innan och under detta projekt men det känns ändå som det blev så mycket fel längs vägen. Börjar nstan ångra att jag köpte poolen  :-\
« Senast ändrad: maj 22, 2020, 17:37:39:39 av 3tumkubik »

Poolgiganten

Någon snubbe

  • Gäst
Någon snubbe
SV: kommer dessa misstag förstöra mitt poolbygge? (bilder)
« Svar #1 skrivet: maj 22, 2020, 19:42:21:21 »
1. Vattnet trycker gruset neråt, och inte åt sidan - kan inte vara något större problem.  O0
2. Vi har medvetet en ojämn botten för att släta bottnar är så tråkiga - syns inte när du tittar ner  i poolen, men är väldigt dramatiskt när du simmar med cyklop på  :o
3. När du köper trallen till trädäcket så ligger det distanser mellan dem - använd dem närmast poolen så "försvinner" ett antal mm av problemet...  :D

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan