VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Smart kleen robot  (läst 19097 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad nyburjare

SV: Smart kleen robot
« Svar #20 skrivet: juni 26, 2013, 08:23:02:02 »
Lugn är mitt andranamn ;) nu var det lite mer än just roboten du ifrågasatte och det var hur jag sköter min pool , att mitt "Täcke" är dåligt, att jag borde läsa på om skötsel och kemin.
"Pressening" ? det talar för att du antagligen inte kommit i kontakt med ett riktigt poolöverdrag ? min "pressening" kostar 40.000 kr och vi kan stå hela familjen på den samtidigt , så ja du har fel eller rätt i att man behöver poolskydd men fel i att en "pressening" inte skulle uppfylla detta krav. f-n o jag som skulle lämna tråden  >:(

Nu ska vi alla lugna sig, inget att gå igång bara för att jag benämnde den som snikrobot. Alla har som sagt olika förutsättningar. Men om ni inte kör med tak kör ni med pressenning på? De är väl olagligt att inte ha täckning?Eller har jag fel info även där?

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Smart kleen robot
« Svar #21 skrivet: juni 26, 2013, 08:26:43:43 »
Skulle heller aldrig skaffa pooltak, grymt fult.
Tack för tips om roboten, har kikat lite på den, känns smidig. Alltid bra att få "användarinfo"  O0.

Ja den funkar över förväntan ! och den har just nu 500 kr rabatt på Folkpool, skönt att höra att jag inte är ensam om att tycka tak är fult, grannen hade ett sånt tidigare och då var häcken låg så vi såg eländet, har även badat där och det gick inte att skjuta undan helt , föredrar en öppen pool där solen når överallt, grannen badade även under tak.. usch

Utloggad Erica

SV: Smart kleen robot
« Svar #22 skrivet: juni 26, 2013, 08:39:11:11 »
Nu ska vi alla lugna sig, inget att gå igång bara för att jag benämnde den som snikrobot. Alla har som sagt olika förutsättningar. Men om ni inte kör med tak kör ni med pressenning på? De är väl olagligt att inte ha täckning?Eller har jag fel info även där?

Det är olagligt att vara utan skydd för poolen men täckning är inget krav. Ett staket med barnsäker eller låsbar grind runt poolen är godkänt det också. Men utan täckning drar det ju mera värme, framför allt om man håller hög temperatur i vattnet.

Utloggad Simmaren

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Kristianstad
  • Antal inlägg: 7
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Smart kleen robot
« Svar #23 skrivet: juli 18, 2013, 20:41:41:41 »
Jag köpte en Smart Kleen idag för 4000kr. Köpte den på sommarprodukter.se
« Senast ändrad: juli 18, 2013, 22:06:56:56 av Simmaren »

Utloggad Jarlen

SV: Smart kleen robot
« Svar #24 skrivet: juli 18, 2013, 23:55:15:15 »
Jag köpte en Smart Kleen idag för 4000kr. Köpte den på sommarprodukter.se

Grattis Simmaren! Vilket bra pris. Du kommer garanterat att bli nöjd. Själv så går jag omkring och myser och pyser och tittar på min rena och fina pool. Är nu snart inne på fjärde månaden med med pool Kalle som vi kallar den. På den tiden har jag endast backspolat tre gånger och lägger i en klorpuck då och då. Hela tiden har jag haft kristallklart vatten. Man tror inte att det är sant. Och då ska du veta att jag kör helt utan täckning på sommarhalvåret. Lycka till med din nya vad han nu kommer att heta!!! <sol>

Utloggad mac-jones

  • Badmästare
  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Visby
  • Antal inlägg: 36
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Smart kleen robot
« Svar #25 skrivet: juli 19, 2013, 13:15:53:53 »
Har nu kört Mr Kleener O0 sedan i Maj och är mycket nöjd med den förutom att sladden tvinnar ihop sig, någon som har någon idé hur man undviker detta trassel?
Simma lugnt.
Mvh M.Jones (Visby)

Utloggad Jarlen

SV: Smart kleen robot
« Svar #26 skrivet: juli 19, 2013, 15:13:25:25 »
  <hmm> hmm Nä, <dontkn> det får man nog leva med, och tvinna upp den emellanåt.  Även  <sol> har sina fläckar.

Utloggad Simmaren

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Kristianstad
  • Antal inlägg: 7
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Smart kleen robot
« Svar #27 skrivet: juli 19, 2013, 19:21:03:03 »
Vi döpte honom till Knut (vi har en Rut inne). Knut går mycket i samma spår och det är kortsida- kortsida. Är det fler som har samma problem.

Utloggad nyburjare

SV: Smart kleen robot
« Svar #28 skrivet: juli 19, 2013, 20:14:43:43 »
Jepp jag stod med o kolla hela tiden i början o den gick väldigt länge kortsida till kortsida, jag ringde folkpool som sa, sluta titta på den  ;D det gjorde jag nu när den gått 2 timmar är det kliniskt rent på botten, skillnaden mot suga med slang är att du suger man där man ser smuts, men lite skit finns över hela botten, roboten tar överallt och den städningen håller botten ren mkt längre o effektivare än sugslang, jämför damsugning hemma, inte suger man bara där man ser smuts

Utloggad Simmaren

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Kristianstad
  • Antal inlägg: 7
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Smart kleen robot
« Svar #29 skrivet: juli 19, 2013, 23:31:11:11 »
Så är det, men man är ju nyfiken.
Knut ska få jobba utan åskådare nästa gång.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan