VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Farlig kombination  (läst 4309 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Erica

Farlig kombination
« skrivet: augusti 05, 2010, 17:51:18:18 »
När jag var ute och körde genom några villakvarter nyss så såg jag en trädgård där det stod en ovanmarkpool, en Intex uppblåsbar modell. Tydligen bodde där en barnfamilj för det fanns barncyklar m.m. vid huset och leksaker på gräsmattan. Poolen stod fylld till brädden, inte övertäckt och inga människor i närheten. Inte bra rent allmänt men en annan detalj fick mig att haja till lite extra: direkt intill poolen stod en studsmatta, vars höjd var ungefär som poolen. Man behöver inte tänka efter så många gånger för att inse vad som kan hända om barn hoppar på mattan och tappar balansen lite grann. Mattan och poolen tillsammans fungerar väl dessutom som en dubbel magnet för att dra dit barn från omgivningen.

Poolgiganten

Utloggad utopiazz

SV: Farlig kombination
« Svar #1 skrivet: augusti 11, 2010, 10:09:22:22 »
Bara att poolen står intill studsmattan inbjuder ju till lite vildare lekar. Se till att få ett bra avstamp på studsmattan så kan man bomba riktigt bra i poolen. Efter några hopp så är det någon som får för sig att dyka istället  :'(


Utloggad Erica

SV: Farlig kombination
« Svar #2 skrivet: augusti 19, 2010, 00:10:37:37 »
Bara att poolen står intill studsmattan inbjuder ju till lite vildare lekar. Se till att få ett bra avstamp på studsmattan så kan man bomba riktigt bra i poolen. Efter några hopp så är det någon som får för sig att dyka istället  :'(


Ja det låter som en typisk sak som barn gör. Och efter några dykningar så lyckas någon köra huvudet genom poolduken så att hela poolen rämnar i en flodvåg...såg en sådan film på Youtube för en tid sedan... och att svepas med genom hålet i duken och ut i en flodvåg på 20-30 m3 vatten låter inte roligt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan