Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Saltklorinator - med eller utan PH och klorstyrning  (läst 1031 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad PeeWee

Saltklorinator - med eller utan PH och klorstyrning
« skrivet: september 01, 2020, 10:31:11:11 »
Vi har byggt pool och har haft den igång denna första säsong. Vi valde bla en saltklorinator från Zodiac (enklaste modellen). Det har varit problem med att få den tät under säsongen och nu så står jag i valet mellan att få den utbytt till samma modell (jag gillar inte konstruktionen och den ska tas isär varje höst) eller byta till Haywards Aquarite FLO med eller utan PH/klorstyrning. Vad har ni för tankar om det? Den klorinatorn som vi har idag producerar ju klor i en angiven takt, utan att veta om det behövs eller inte. Under säsongen så bottnar kloret på 0 de perioder då det är varmt och det är mycket bad och sticker upp till 5ppm när det är molnigare och inget bad. SÅ helt perfekt är ju inte denna lösning om man är ute efter ett så bekvämt system som möjligt. Man behöver mäta och justera. Är det värt att lägga till styrning för PH och klor? Tyvärr så litar jag inte riktigt på min leverantör av pool och vad de säger  :-\

Poolgiganten

Gäst 188

  • Gäst
Gäst 188
SV: Saltklorinator - med eller utan PH och klorstyrning
« Svar #1 skrivet: september 02, 2020, 20:07:14:14 »
Hej,
Om man vill minska sin kontroll av sitt vatten är ett automatiskt system bra. Ditt förslag om pH och klor är bra.

I ditt läge hade jag gjort så.

Då har du koll på de viktigaste parametrarna i din pool.

Som du säger att lita på. Tyvärr har de flesta ingen koll på detta.

Roger


« Senast ändrad: september 02, 2020, 20:20:27:27 av Roger. »

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag