Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Svenska Badrumsinredningar  (läst 81231 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad igr

Svenska Badrumsinredningar
« skrivet: mars 15, 2015, 09:28:27:27 »
Hej alla !

Jag undrar om Någon härinne har Erfarenhet / Har ett spa bad från Svenska Badrumsinredningar ???

Har förstått att de tar i alla fall en del av sina kar från Bellagio .

Vet också om att det är skillnad på kar och kar.
Men jag skall Inte ha en Jaguar,BMW, Audi utan siktar nog mera på en lite billigare mod !

De har ju 3 års garanti.
 

Poolgiganten

Utloggad igr

SV: Svenska Badrumsinredningar
« Svar #1 skrivet: mars 18, 2015, 20:52:13:13 »
Ingen som har någon erfarenhet alls ?? :-\

Utloggad janlun71

  • Kan en del om pool & spa
  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 337
  • Total likes: 96
  • Kön: Man
  • Spabad & Pool ska man ha !
    • Visa profil
SV: Svenska Badrumsinredningar
« Svar #2 skrivet: mars 19, 2015, 23:02:49:49 »
Ja du vet ju att de är Kina bad, så det enda tipset jag kan ge dig är att inte köpa dessa bad till ordinarie priser. Då de ofta säljs på mässor till priser med fantasi rabatter på 50 - 70% .

Vilket förmodligen är ett mer relevant och rätt pris för dessa bad.

Som jag alltid brukar säga så rekommenderar jag alltid att man ska provsitta och helst också provbada i den modell man funderar på att köpa för att veta att man satsat sina pengar på rätt produkt , detta gäller oavsett vilken budget man har.
Har en glasfiberpool från Fiberpool 7,8 x 3,4 m, uppvärmd med Shott 9kw Poolvärmepump, Sandfilter numer med glasfiltermedia, UV lampa Blue Lagoon.

Spabad Coast Spas Cascade II

Utloggad igr

SV: Svenska Badrumsinredningar
« Svar #3 skrivet: april 05, 2015, 23:53:53:53 »
Har testat ett från dem som man sitter kanon i med två lounger.
Vi får väl se vad det blir?

Utloggad majonasen

SV: Svenska Badrumsinredningar
« Svar #4 skrivet: april 16, 2015, 17:23:33:33 »
köpte spa Earl från badrumsbutiken. Har nu haft det några veckor och funkar hur bra som helst hittills. Vad det gäller service från de så funkar det också väldigt bra. upptäckte vid leverans att filtret var skadat så jag kontaktade badrumsbutiken och berättade läget och ett par dagar senare var det bara att hämta ett nytt på posten som de skickat  O0. Kan även tillägga att vi har bekanta som även köpt från de och där krånglade en pump i början. Efter några dagar skickades en service kille ut till de och bytte ut pumpen.

El-Kentaa

  • Gäst
El-Kentaa
SV: Svenska Badrumsinredningar
« Svar #5 skrivet: augusti 26, 2015, 10:34:47:47 »
Blir det några bilder?

Är själv sugen på ett kar från Svenska Badrumsinredningar. Har fått pris på 69.000:- på deras Vancouver, är det ett bra pris?

Känns som att man får mycket för pengarna. Har varit och provsuttit ett och tycker att det känns kanonbra. För oss är det ett absolut måste med två ordentliga liggplatser och absolut minst 3 sittplatser, gärna 4 som på detta spa.

Har tittat på så väl Viskan som en del amerikanska bad, då jag egentligen helst hade köpt ett som inte är kinatillverkat. Dock verkar det vara svårt att hitta ett vettigt med två liggplatser, de jag har hittat går loss på dubbla pengarna jämfört med Vancouver.

Vad tror ni? Är detta bad ok, eller rent av bra för att vara kinatillverkat?

Kan tillägga att jag är elektriker, samt duktig på att skruva, så jag ser det inte som något problem att byta pumpar och dylikt själv om det skulle behövas.

Utloggad janlun71

  • Kan en del om pool & spa
  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 337
  • Total likes: 96
  • Kön: Man
  • Spabad & Pool ska man ha !
    • Visa profil
SV: Svenska Badrumsinredningar
« Svar #6 skrivet: augusti 26, 2015, 21:53:04:04 »
Har kollat lite på dessa bad och jag skulle säga att 69 000kr är ett överpris, tycker att det möjligtvis kan vara värt runt Max 40 000 kr men inte mer. Definitivt inte nå bättre än andra Kinabad jag sett.
Har en glasfiberpool från Fiberpool 7,8 x 3,4 m, uppvärmd med Shott 9kw Poolvärmepump, Sandfilter numer med glasfiltermedia, UV lampa Blue Lagoon.

Spabad Coast Spas Cascade II

Utloggad Telekiter

SV: Svenska Badrumsinredningar
« Svar #7 skrivet: augusti 27, 2015, 09:44:54:54 »
Här är bilder på ett bad som marknadsförs som "fullskummat och byggt av amerikanska komponenter med balboa styrsystem"

https://www.dropbox.com/sh/2chk9u8qzigzj8b/AADVJig-zvvz4oaGYCxLKvcJa?dl=0

Badet är tre år gammalt,använt i två år ,locket slut,badet läcker på massor med ställen,en pump trasig,stereo trasig,en pumpen ligger emot trästommen så det blir resonans i hela badet när man startar den. En pumpkoppling ligger emot ett rör så det blivit skav skador på röret. mm.mm.
Som ni även ser så satt inte ena slangen ordentligt så att vikten av det gjorde att slangen sprack.
Det är inte fullskummat,det skummet som finns är av fel typ,pumparna fr Kina ( LX )
slangar och kopplingar från Kina , dom amerikanska tillverkarna märker sina delar med sitt namn/logga,delarna i detta bad är helt omärkta.
Visst ,styret är fr balboa,men det är paj och balboa själva säger att dom inte har ett nytt kort som passar den displayen som är på badet så man får byta display och box .



Här är lite bilder på andra "europa tillverkade" kina spa :
https://www.dropbox.com/sh/tei35r8h1plkij8/AAA_LLaaNLeeTrrnn3wuirDza?dl=0
Dom två första är på ett kinaspa som såldes av en av dom större byggkedjorna,inte mkt isolering i botten på det ...
Det andra är ett swimspa som kostade otroliga 250.000 ( nersatt från 390.000 )
Och kunden tyckte det drog mkt ström,sisådär 3-4000/månad,så han har det numera avstängt på vintern.

Man skulle nästan kunna tro att du tycker att dessa spabad är undermåliga  ;) ::) 8) >:D

/Urban.

Utloggad TommyC

SV: Svenska Badrumsinredningar
« Svar #8 skrivet: augusti 29, 2015, 14:10:26:26 »
Jag har läst vad ni skrivit tidigare om billiga spa och förstått att det finns mycket skräp men bilderna gör det ju mycket tydligare. Förhoppningsvis kan de göra att några tänker en gång till och inte köper skiten. Att köpa billigt blir nästan alltid mycket dyrare i längden än att köpa kvalité direkt. Har man inte råd att köpa rätt kvalité så ska men helt enkelt låta bli att köpa. Det tycks dock vara väldigt svårt att förstå för många. Bättre att låna lite mer och göda de feta bankerna ytterligare tycks många resonera.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad kalle lkpg

SV: Svenska Badrumsinredningar
« Svar #9 skrivet: augusti 29, 2015, 14:37:09:09 »
Ett par bekanta köpte nyligen ett bad från svenskabadrumsinredningar. Skitnöjda med att det tidigare kostat 160 000kr och de fick det för bara 79 000. Märkligt att folk fortfarande går på den marknadsföringen... Men vem vet, kanske kommer det fungera jättebra. Personligen tror jag att kvalitet lönar sig!

För dessa pengar kan man trots allt få ett enklare nytt premiumkar alt bättre begagnat.

/Kalle 
Arctic Spa Frontier

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan