CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Bra vattenkvalitet? Inga problem!  (läst 7367 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Bra vattenkvalitet? Inga problem!
« Svar #10 skrivet: oktober 12, 2011, 10:45:34:34 »
@ Rickard

Vad menar du med att "redigera" inläggen? Jag gör det med mina inlägg ibland om jag upptäcker att jag skrivit något fel eller om det inte framgick vad jag menade. Jag ser att vissa skriver typ "edit"....... Lite osäker på hur man skall agera för att vara "forum-mässig"

/Ziggy

I detta fall har han redigerat bort orsaken till hela debatten, vilket gör innehållet i resten av tråden irrelevant, och den typen av redigering är ju inte positiv.
Andra riskerar då framstå som rena idioter som svarar på nåt som inte skrivits, typ.

Att redigera stavfel, och göra förtydliganden eller kompletteringar är helt OK.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Bra vattenkvalitet? Inga problem!
« Svar #11 skrivet: oktober 12, 2011, 10:52:05:05 »
@Rickard
Lite försvar av Toobis från mig. :)
Hans Hotspringbad har "inbyggd" saltklorinator. Kallas ACE saltwater sanitizing nånting och sitter alltså i badet vid leverans. Inget man köper till alltså.

//Thomas

Jag upplever inte att jag anklagat någon för att göra smygreklam, bara att dessa två inlägg följde mallen för hur det brukar se ut, och att andra läsare bör läsa inläggen, speciellt det första, med detta i åtanke.
Sen vet jag att de flesta tar illa vid sig när de blir redigerade, eller när man på något sätt ifrågasätter/kritiserar det som skrivs, men det får jag ta.

Även Erica skrev ju faktiskt "bara" att det verkade* som en reklamkampanj.

*Synonymer för verkade: föreföll, kan synas, kan tyckas.

Jag anser att man i ett forum måste få ifrågasätta denna typ av inlägg utan att bli anklagad för skepticism och misstänksamhet, likväl som man får skriva översvallande positiva recensioner på en specifik produkt (så länge jag inte kan spåra att det kommer från parter som gör reklam för den enskilda produkten).
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Toobis

SV: Bra vattenkvalitet? Inga problem!
« Svar #12 skrivet: oktober 16, 2011, 16:03:20:20 »
Kul att vi fick en helt annan vändning på denna tråd än att diskutera saltklorinatorer... vilket kanske var tanken. Jag har haft mitt bad i snart två månader och ACE i snart en månad. Hade vart kul att höra andras åsikter om systemet istället ;)

 Vet ju att t.ex. arctic har något liknande system. Vore kul att höra erfarenheter från andra användare...... som tidigare nämnt är jag ju ny på forumet trots att jag följt det länge utan att vara registrerad.....  8)
Hotspring Envoy ACE
--------------------------

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag