VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Högt klor.  (läst 2119 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad x man

Högt klor.
« skrivet: augusti 12, 2011, 11:22:10:10 »
Min klorhalt har börjat öka drastiskt.

Hade igår enl. följande:

Vatten temp ca.25grader
Klor 8
Ph. 7,2
Alk.100

Vattnet ser bra ut. Känner ingen överdriven klorlukt (bundet klor). Har visserligen haft täcket på då det inte har badats på ett par dagar. Har sänkt klorinatorn till minimum igår kväll samt "cabbade av ett tag.

Vad tror ni detta beror på? För lite bad/sol samt täckt pool eller?

Är det bara att låta klorinatorn gå på minimum tills klorvärdet är ok eller ska jag skicka i en dos antiklor?

//Janne
Oval Palmyra 3.70 x 7.50 x 1.35 med G&J GJPASRW-20 värmepump. Uppbyggd sommar 2009. Trädäcksbygge med allt vad det innebär färdigt höst 2010.

Poolgiganten

Utloggad swanthe

SV: Högt klor.
« Svar #1 skrivet: augusti 12, 2011, 15:12:39:39 »
Har du saltklorinator? Kolla manualen så att du inte kör den för mycket i förhållande till poolstorleken. Jag har en Zodiak Tri18 som jag kör 10h/dygn på 30% oavsett om det badas eller inte. Har pooltak över poolen, vet inte om det har stor betydelse i sammanhanget. Däremot har jag aldrig lyckats uppmäta någon klorhalt i själva poolen.

//Swanthe
4x8m med plåtstomme från Svenska poolfabriken, Minimaster med klor och pH-reglering (kolsyra).
Tidigare: 4x8m med polyetenstomme från Poolkungen, romersk trappa, stensarg, Zodiac Tri18Ph saltklorinator med pH-reglering, vattenjet, klasik C excellence pooltak, Vortex3 poolrobot

Utloggad x man

SV: Högt klor.
« Svar #2 skrivet: augusti 12, 2011, 15:32:44:44 »
Nej, kör inte med salt. Använder mig av multipuckar (långverkan) som jag laddar i min klorinator.

//Janne
Oval Palmyra 3.70 x 7.50 x 1.35 med G&J GJPASRW-20 värmepump. Uppbyggd sommar 2009. Trädäcksbygge med allt vad det innebär färdigt höst 2010.

Utloggad deppa

SV: Högt klor.
« Svar #3 skrivet: augusti 12, 2011, 17:15:07:07 »
Lite bad, täckning, kallare ute kan nog vara anledningen. Hade samma problem men jag har saltklorinator och kloret mätte jag upp till 10. Stängde av den helt i 3 dagar och sedan hade jag 1,5. Då slog jag på den på 20%.
-------------------------------------
Viking pool från A-pool 8*4 m
Poolvärmepump Gullberg & Jansson
Saltklorinator Astral Sel Basic
Pooltak Idealcover Dallas B

Utloggad x man

SV: Högt klor.
« Svar #4 skrivet: augusti 12, 2011, 18:15:58:58 »
Okej, jag vidtar lite åtgärder sen är det bara att vänta och se.

Tack så länge.

//Janne
Oval Palmyra 3.70 x 7.50 x 1.35 med G&J GJPASRW-20 värmepump. Uppbyggd sommar 2009. Trädäcksbygge med allt vad det innebär färdigt höst 2010.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan