VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan

Omröstning

Vad väljer du för kläder då du badar? (Kvinna)

Baddräkt
1 (8.3%)
Bikini
9 (75%)
Tshirt och shorts
2 (16.7%)
Klädsimmarstilen - långärmat, långbyxor
0 (0%)
Jeans
0 (0%)

Antal personer som röstat: 12

 

Författare Ämne: Val av kläder vid bad? (Kvinna)  (läst 11946 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad storbadarn

Val av kläder vid bad? (Kvinna)
« skrivet: april 14, 2011, 20:49:43:43 »
Jag har förtfrågan i andra forumdelar och sett även att fler har diskuterat samma ämne,
därför tänkte jag kolla hur poppis det är med klädbad bland er poolägare.

Förr vart det mycket klädbad för mig på stränderna, i tonåren på badhuset men nu för tiden är det badbyxor som gäller.
Men hoppar ju gärna i med kläder också.
Storbadare som gärna badar med kläderna på.
Fler med denna hobby?

Poolgiganten

Utloggad TeeOne

SV: Val av kläder vid bad? (Kvinna)
« Svar #1 skrivet: april 15, 2011, 13:11:57:57 »
I en egen pool kan man också ha alternativet att, åtminstone då & då, hoppa i helt utan  ;)
Men med kläder, varför, utom för att testa simkunnighet?

Utloggad storbadarn

SV: Val av kläder vid bad? (Kvinna)
« Svar #2 skrivet: april 15, 2011, 15:25:28:28 »
Alla är vi olika och jag har själv alltid gillat att bada med kläderna på.

Har ju även upptäckt att det har diskuterats här förr så jag är
ju inte den första som tar upp frågan här.
Storbadare som gärna badar med kläderna på.
Fler med denna hobby?

Utloggad Erica

SV: Val av kläder vid bad? (Kvinna)
« Svar #3 skrivet: april 19, 2011, 00:54:37:37 »
I en egen pool kan man också ha alternativet att, åtminstone då & då, hoppa i helt utan  ;)
Men med kläder, varför, utom för att testa simkunnighet?

Att bada helt utan någonting kan väl fungera om man har en väl insynsskyddad pool, men är knappast något alternativ om man har fem barn + gott om kompisar på besök...

Skall vi bada så känns väl baddräkt/badbyxor/badshorts som helt självklart så fort som badet är huvudaktivitet. Vi badar nästan dagligen så man får ha två uppsättningar för det känns inte så skönt att ta på sig våta badkläder, dessutom behöver de få torka för att inte bli förstörda med tiden. Vid fester kan det bli lite annorlunda. Badet är då inte huvudaktiviteten och att äta finare middag eller att dansa i baddräkt skulle väl kännas si så där. Att man sedan kanske hoppar i eller knuffar i varandra är en annan sak. Man behöver ju inte alltid vara så jättepraktisk.

Sedan finns det ju de som badar med kläderna på av helt andra skäl: Vi har en familj i bekantskapskretsen som är halv-strikta muslimer och där mamman och äldsta dottern brukar bada i heltäckande klädsel (ja inte med slöja för ansiktet, SÅ strikta är de inte). Yngsta dottern däremot behöver inte följa detta; gränsen går tydligen oftast vid 12 år.

Utloggad storbadarn

SV: Val av kläder vid bad? (Kvinna)
« Svar #4 skrivet: april 19, 2011, 17:27:25:25 »
Lät väldigt lyxigt med bad 7 dar i veckan.  :)

Jo man har ju sett en del tjejer på badhuset där vissa har lite kläder på sig,
dom lite yngre klarar sig med tshirt och tights typ men där kring 12 års åldern
då får dom pälsa på sig mer.


Vid fester är det ju självklart att folk blir iputtade och man blir lite mer opraktisk.
Var och besökte ett konfaläger som ledare, dock inte mycket arbete för min del då jag skötte mest det praktiska
men det var sommar och varmt och man såg balkongerna på logementen, där hängde det en hel del blöta kläder på tork.

Våga bara annorlunda helt enkelt.
Storbadare som gärna badar med kläderna på.
Fler med denna hobby?

Utloggad Erica

SV: Val av kläder vid bad? (Kvinna)
« Svar #5 skrivet: augusti 20, 2011, 21:07:49:49 »
Hmm, om det gäller vad man vanligen badar i så räcker väl alternativen kanske, men "folkdräkt / bygdedräkt" fanns inte med..  ;D,  Jag fick testa detta häromdagen. Vi dansar folkdans ibland och vid en uppvisning så fullständigt öppnade sig himlen - det bara vräkte ned och vi blev totalt plaskblöta. Efteråt när vi och ett annat par kom hem till oss föreslog någon att vi skulle värma oss genom att hoppa i poolen - vi blev ju liksom inte särskilt mycket blötare ön vad vi redan var. Men OJ vad tungt det var att bada i ! Jag har hamnat i vattnet även i balklänning efter fester, men det här var ändå tyngre ! Dräkterna skall dock alltid tåla vatten - om de skulle fälla eller något sådant så har någon fuskat - med de rätta traditionella växtfärgerna så händer inte sådant. Kemtvätt var ju inte ens uppfunnet på den tiden då de här dräkterna utvecklades. Min dräkt ser helt ok ut nu efteråt.

Utloggad storbadarn

SV: Val av kläder vid bad? (Kvinna)
« Svar #6 skrivet: september 04, 2011, 18:10:14:14 »
Förut var det väl sådana kläder man använda vid klädsim, typ för 100 år sen.  O0
Storbadare som gärna badar med kläderna på.
Fler med denna hobby?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan