VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: "Isvak"??!?!  (läst 24080 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lillblomma

Inte dumt alls...
« Svar #10 skrivet: mars 15, 2006, 20:24:05:05 »
Drömmer ju om mosaik, men en vanlig golvvärmeslinga kan man ju gjuta in om man vill. Och isolera i botten.

Tänkte dessutom att det väl är när det fryser som man kan få problem med att plattorna lossnar, och det ska vi ju försöka undvika i vår lilla pool...
Men det är bara ytterligare ett område som måste utforskas vidare...

Tack för tanken!
//A

Poolgiganten

Utloggad Lillblomma

Hej Jack!
« Svar #11 skrivet: mars 16, 2006, 08:06:23:23 »
(Är du Jack från byggahus.se?)

Kan du inte berätta vad du ska plasta skarvarna med, vad för mosaik du kommer att välja, och hur du kommer att använda din pool? Ska du använda den på vinten? Eller tömma den?

Tror inte der funkar med glasmosaik, det är väl inte frostbeständigt? Men det är ju det som ger den där snygga, blanka nästan lite glittriga ytan. Antar att det får bli nån granitkeramik mosaik...

Vill veta mera, mera, mera...

Utloggad Lillblomma

Tjohooo!
« Svar #12 skrivet: mars 16, 2006, 08:14:10:10 »
Såg just att glasmosaik visst är frostbeständigt!
Nån som använt det?

//A

Utloggad Jörgen

  • JPe
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 141
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: "Isvak"??!?!
« Svar #13 skrivet: mars 22, 2006, 11:44:08:08 »

  Hejsan Lillblomma

 Om inte diametern på din "badtunna" blir för stor kan ni ju rigga upp en dränkbar pump som går igång med jämna mellanrum för att hålla det isfritt. Jag vet att det fungerar för jag har det så för att slippa från ev. "sprängverkan" från isen. Min pump går ca: 15 min / tim. och den går ju givetvis på timer, så när jag vet att temperaturen är på väg nedåt, är det ju bara att sätta i kontakten.
 Hälsn. JPe

Utloggad Poolnicke

SV: "Isvak"??!?!
« Svar #14 skrivet: mars 22, 2006, 17:49:56:56 »
Låter fantastiskt bra med en isfri pool. Hur stor pool har du Jörgen? Vore spännande att få se lite bilder.

/Poolnicke
Pool:Åttan 6,25x3,6x1,5.
 Solfångare 16 m².
Poolvärmepump.
/Pool är livet! ;D

Utloggad Jörgen

  • JPe
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 141
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: "Isvak"??!?!
« Svar #15 skrivet: mars 23, 2006, 09:37:34:34 »
 Hejsan Poolnicke

 Det var kanske lite att ta i om någon trodde att hela poolen blev isfri, när man anväder pump som jag sa igår. Det blir ju bara ca: 0,5- 1 m2 av poolen som blir helt isfri såklart,andra har ju om jag förstått rätt använt sig av halv-fulla plastdunkar för att komma ifrån isens påverkan mot poolsidorna.Varför jag själv tog "pumpaltrnativet" var för jag vill inte att isen skall få tag i lampsargarna och trycka ut dem från sina platser. Jag fick det förklarat förut när jag var i början av poolandet, att om bara en liten bit av ytan är helt isfri, så kan inte isen få den kraft som gör att den kan bryta och knåda mot det som ligger i vattnet eller i isen. Utan vad som finns där blir mer eller mindre "bara" inbakat av isen, Stämmer? Eller inte?, så har jag iallafall inte haft några skador på lampor eller trappor, jetstreamer m.m.  Men har man en mindre yta som man vill ha isfri borde det ju fungera över hela ytan. Det var ju så jag menade, och föralldel kan ju antalet pumpar också fyllas på tills den ytan man vill ha isfri blir det. För de drar ju inte så mycket ström att det gör någon större skillnad när el bolaget gapar efter mer o mer o mer...

 Min egna pool är en friform, som de kallade den, och kan väl beskrivas som en oval och en rund som är ihop pusslade. Det låter kanke inte riktigt klokt men är väl ungefär så den kom till från början. Bilder kommer så fort som jag har fått någon som förklarat för mig hur det skall gå till att lägga ut bilder på sidan, för mina egna datorkunskaper är starkt begränsade för att uttrycka sig milt. Även om jag tycker att det är spännande "maskin" sas. så anväder jag den själv mest som en hyfsad skrivmaskin.

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: "Isvak"??!?!
« Svar #16 skrivet: mars 23, 2006, 09:55:17:17 »
.......Bilder kommer så fort som jag har fått någon som förklarat för mig hur det skall gå till att lägga ut bilder på sidan,......

Du må legge bildene dine ute på nettet (på en annen server) for så linke dem hit. Finnes mange steder som gir deg gratis lagring av bilder. Søker du på "gratis lagring av bilder" på Google får du sikkert treff.

Fikk dette svaret når jeg søkte:
"... Behöver du någonstans att lägga din bild så kan du använda till exempel Photo Country, eSeePhoto eller Village Photos som erbjuder gratis lagring av bilder ..."

Eksempel: høyreklikk på bilde du ønsker å vise og gå til egenskaper, der finner du adressen til bilde, kopier denne. Du legger inn bilde ved å trykke knappen "infoga bild" og kopiere inn adressen du har på bildet i mellom [img (her skal adressen være) /img]http://". Nå har du bildet overført. Dette virker som sagt bare hvis du har bildene på en internetttilknyttet server.

Hentet dette bilde fra www.poolforum.nu som er hos deg:

« Senast ändrad: mars 23, 2006, 12:34:11:11 av Bidd@ »

Utloggad Jörgen

  • JPe
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 141
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: "Isvak"??!?!
« Svar #17 skrivet: mars 23, 2006, 11:44:33:33 »
 P.s
 Jag kom just på (och kollade) att lite av grundarbetet finns på min återförsäljares hemsida. www.poolteknik.nu.
 Klicka sen på: Bilder från poolbygge, så är det min pool som är med svängda kanter,och armeringsjärn som pekar åt alla kända o okända håll. Där ser ni allafall hur den såg ut från skratch om man säger så.

 Nu blev väl inte slutet som det var tänkt mellan poolteknik och mig men poolen börjar närma sig helt färdig och det får man väl vara nöjd med efter flera turer som trots allt känns onödiga.

  Hälsn. JPe
« Senast ändrad: mars 23, 2006, 19:54:04:04 av Fia »

Utloggad Poolnicke

SV: "Isvak"??!?!
« Svar #18 skrivet: mars 23, 2006, 12:11:09:09 »
Trevligt. Måste säga att friformpoolerna är otroligt snygga. Är man bunden vid ett visst utseende pga pooldukens form eller går det att tex använda kakel.

Nu blir man ännu mer nyfiken på fler bilder från ditt projekt.

Här hittar du lite hjälp om hur man skapar ett album på nätet:
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=218.0

/Poolnicke
Pool:Åttan 6,25x3,6x1,5.
 Solfångare 16 m².
Poolvärmepump.
/Pool är livet! ;D

Utloggad RLA

  • en sybarit som är
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 967
  • Total likes: 0
  • Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker.....
    • Visa profil
SV: "Isvak"??!?!
« Svar #19 skrivet: mars 23, 2006, 13:11:27:27 »
P.s
 Jag kom just på (och kollade) att lite av grundarbetet finns på min återförsäljares hemsida. WWW.poolteknik.nu.
 Klicka sen på: Bilder från poolbygge, så är det min pool som är med svängda kanter,och armeringsjärn som pekar åt alla kända o okända håll. Där ser ni allafall hur den såg ut från skratch om man säger så.
  Hälsn. JPe

Fy tusan vad snyggt det blir!
Skulle jag få chansen att bygga pool en gång till skulle jag använda samma byggteknik!
Dom paketpriser som finns på hemsidan är inte heller avskräckande!



Vill ha mera bilder!!! Nuuuu!
Har ingen pool längre!!

Men den vi hade såg ut så här: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan