CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Nu har vi också ääääntligen beställt pool!  (läst 11899 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Anneli

  • Vattenälskare!
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Småland
  • Antal inlägg: 69
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
Nu har vi också ääääntligen beställt pool!
« skrivet: februari 13, 2008, 15:15:39:39 »
Jag är väl den enda som varit medlem på poolforum i 1,5 år men inte har någon pool! Nu har vi i alla fall beställt en pp-pool 7 x 3,5 x 1,5 med inbyggd trappa över hela gaveln samt pooltak.
Poolen kommer vecka 11-12 och vi ska gräva i Påskhelgen.
Vi har samma leverantör som Hille, dvs Livingquality i Höllviken.
Jag återkommer med bilder när det blir dags.
/Anneli
3,5x8x1,5m pool i svetsad PP-plast från LivingQuality.

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Nu har vi också ääääntligen beställt pool!
« Svar #1 skrivet: februari 13, 2008, 15:57:04:04 »
Grattis o va kul!!  <antman>
Väntar på rappporter om bygget. Hur har ni tänkt er uppvärmningen?
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Anneli

  • Vattenälskare!
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Småland
  • Antal inlägg: 69
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Nu har vi också ääääntligen beställt pool!
« Svar #2 skrivet: februari 13, 2008, 19:06:49:49 »
Vi kopplar den till vår luft-vattenpump. Kanske blir solfångare i framtiden också. Tror att pooltaket kan göra några grader också.
3,5x8x1,5m pool i svetsad PP-plast från LivingQuality.

Utloggad erikola

SV: Nu har vi också ääääntligen beställt pool!
« Svar #3 skrivet: februari 14, 2008, 11:28:45:45 »
Hej och grattis
Jag och min sambo bor nere i Höllviken och var tidigare granne med Lars som driver LQ
Vi är nu inne på samma linje som dig. En 3,5 x 7 pool med pooltak från LQ.
Hur mycket fick ni ge för poolpaketet ca?, och vilket mått(Längd, höjd) valde ni på taket?
Vi är lite konfundersamma gällande garantin. 10 år på baljan och 5 på svetsningarbetet. Samt att man själv ska ombesörja frakt ner till Tjeckien om baljan av någon anledning behöver bytas.
Men detta tänkte vi ta upp med honom imorgon när vi träffas. Någon annan som har positiv erfarenhet av pp pool här på poolforum? eller bör man gå på annan linje?
Och är en glasfiberpool med geelcote behandling bättre än en pp???
Man har så många frågeställningar och blir helt förvirrad ute i den idag stora pooldjungeln.
Vi måste ju bestämma oss snart om vi ska kunna bada i pool i sommar:-)
Jessica

Utloggad Anneli

  • Vattenälskare!
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Småland
  • Antal inlägg: 69
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Nu har vi också ääääntligen beställt pool!
« Svar #4 skrivet: februari 14, 2008, 13:44:58:58 »
Hej!
Vi valde pooltaket "Klasik B" som har yttermåtten 4,7 x 8,52 och 1,55 högt. Vi köpte även till extraskenor för att kunna skjuta tillbaka pooltaket helt bakom poolen.
Med hela poolpaketet inkl extraskenor, frakt samt tillägg för trappa över hela gaveln betalar vi ca 130.000 kr. Vi får betala en extra fraktkostnad eftersom vi bor norr om Skåne. Tror att det är fraktfritt inom Skåne? Priset gäller innan prishöjningen 18 februari.
Vi var först inne på en glasfiberpool men fastnade för PP-pool när vi hade läst lite om den. Vet inte vilken som är bäst, men den verkar vara mer tålig än en glasfiber (egen reflektion)?
3,5x8x1,5m pool i svetsad PP-plast från LivingQuality.

Utloggad erikola

SV: Nu har vi också ääääntligen beställt pool!
« Svar #5 skrivet: februari 14, 2008, 13:53:36:36 »
Tack för svar!
Precis det hade vi också tänkt oss.
Jag förmodar att man måste ha bygglov för pooltak?.
Här nere i Kämpinge(Höllviken) är de så petiga med sånt.
130´ är helt klart överkomligt.
Glasfiberpoolen är inte lika intressant. Har hört att den kan spricka i vårt klimat.
Det blir nog en pp iaf.
Den ska ju hålla i många år:-)
Återkommer efter besök imorgon om det blev någon pool eller ej:-)
Jessica

Utloggad erikola

SV: Nu har vi också ääääntligen beställt pool!
« Svar #6 skrivet: februari 15, 2008, 11:03:21:21 »
Nu har vi ääääääntligen bestämt oss. Träffade Lars på Living Quality och fick svar på alla  frågeställningar. Samt så hade jag fel angående frakten av baljan om den skulle behövas bytas ut eller lagas. Naturligtvis så ombesörjs frakten av Living Quality(pust, stor lättnad).
Det blir en 7x3,5 pool med trappa på hela gaveln för oss.
En pp pool blir det bästa valet för oss. Tålig, miljövänlig och lång hållbarhet. Och servicen som man får från Living Quality i alla avseende är ett stort +. Det känns tryggt att välja LQ som leverantör av pool. Ser väldans mycket fram emot sommaren:-)

Utloggad Anneli

  • Vattenälskare!
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Småland
  • Antal inlägg: 69
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Nu har vi också ääääntligen beställt pool!
« Svar #7 skrivet: februari 15, 2008, 21:59:20:20 »
Kul! När ska ni börja gräva? Vi har planerat att gräva i Påskhelgen. Redan fixat grävmaskin, bortforsling av schaktmassor samt en svärfar som knappt sover om nätterna utan planerar trädgården med stensättning och allt haha! Vi behövde inget bygglov, de informerade bara om att man ska ha något skydd runt poolen pga drunkningsrisken. Då sa jag att vi skulle ha ett låsbart pooltak. De frågade bara hur högt det var och jag var väl inte helt sanningsenlig ang höjden när jag sa ca 1,25 m (pooltaket är 1,55 m, men vi ska sänka ner poolen till ena gräsmattans marknivå och då blir pooltaket 1,25 m från den övriga nivån i ena änden)   ::)
3,5x8x1,5m pool i svetsad PP-plast från LivingQuality.

Utloggad jjboy

  • www.2jo.se
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hässleholm
  • Antal inlägg: 517
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Bada när du vill!
    • Visa profil
    • Följ mitt bygge!
SV: Nu har vi också ääääntligen beställt pool!
« Svar #8 skrivet: februari 15, 2008, 23:53:06:06 »
Vårt pooltak behövde inte heller bygglov om det inte var över 1,20. Vi ligger precis däromkring så det var OK för oss också.
Det kan vara klokt att kolla med kommunen vilka regler det är för det är väldigt olika.
Något skydd är det krav på och ett låsbart tak slår allt.
Nu är poolen och stenar på plats.
En glasfiberpool 5*3,1*1,55 med tak, jetstream och värme.
Följ mitt bygge!
http://www.stensmar.se/fotoalbum/poolbygget/index.html

Utloggad erikola

SV: Nu har vi också ääääntligen beställt pool!
« Svar #9 skrivet: februari 17, 2008, 08:45:49:49 »
Haha, ni kommer nog att "dö" när ni läser detta men vi gräver själv och började igår.
Min sambo som är "snickare" har räknat ut att det blir 400 rullebärare och igår blev det 20.
Pust, det var jobbigt. Men ändå skoj. Vi gräver till april. Jag, min man och alla barnen. I mitten av april kommer poolen.
Orsaken till att vi gräver själv är inte kostnadsmässigt utan min sambo bygger på vårt arkitektritade hus nu(300 m2) och vi behöver fylla ut baksidan av huset med sand för att komma upp i en "normal" nivå men där kommer ingen grävare in så därför blir det grävning själv. Smidigast så för annars måste vi ju ändå ta en rullebärare från högen som en eventuell traktor grävt upp.
Negativt var tyvärr att vi stötte på grundvattnet vid 1.30 meters djup, suck. Men det löser sig. Vi är positiva. Jag ska ta bilder och lägga upp inom kort.
Pooltak blev det för oss på 1,55 på högsta punkten. Vad kommunen tycker om vårt "barnskydd" får bli en senare fråga:-) Återkommer.....
Jessica

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag