Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Pipe Cleaner, skumparty!  (läst 1382 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad madman1337

Pipe Cleaner, skumparty!
« skrivet: juli 08, 2021, 16:56:20:20 »
Hej!

Har precis köpt hus och blivit ägare till ett spabad. Jag var nere i lokala poolbutiken och fick rekommendationen att köra en vända pipe cleaner och byta vatten. Pipe cleanern är igång nu och det är fullt skumparty i spabadet nu.

Till ett par funderingar:
  • Det kommer ut en del skum utanför spabadet, är det lugnt och väntat eller bör jag pausa jetsen och vänta tills det lagt sig?
  • När jag kört i 25 min och ska tömma vattnet, hur blir jag av med allt skum? Eller tömmer jag det som det är, även om det är massa skum kvar?

När jag pratade med förra ägarna så verkade de någorlunda främmande för konceptet: rengöring av spabad. Misstänker att det inte fått så mycket kärlek sedan det köptes 2019

Tack på förhand!
« Senast ändrad: juli 08, 2021, 17:02:57:57 av madman1337 »

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Pipe Cleaner, skumparty!
« Svar #1 skrivet: juli 09, 2021, 09:52:56:56 »
Vi brukar håva upp skummet med en "poolhåv" eller ungarnas fjärilshåvar på den tiden det begav sig.
Du får ut rätt mycket skit med skummet.
Låt inte skummet torka in på utsidan av spat, utan spola bort det innan det torkar in.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan