VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Läckage i söm på ny liner  (läst 1149 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad klimpfan

Läckage i söm på ny liner
« skrivet: juni 25, 2021, 20:48:53:53 »
Idag upptäckte jag att extremt mycket vatten hade försvunnit ur poolen, fick sedan se att svetsen mellan golv och vägg brustit. (fabrikstillverkad linerpåse 8x4m pool med helgaveltrapp)
Pumpen har med andra ord gått torr många timmar och hade slagit ifrån när detta upptäcktes.
Då företaget jag köpte linern av självklart har stängt på midsommar var det inte mycket annat att göra än att tömma poolen helt på vatten.

Är detta vanligt förekommande på fabrikstillverkade linerpåsar?
Vad kan man förvänta sig för åtgärd från leverantören?

Poolgiganten

Utloggad Uffe

SV: Läckage i söm på ny liner
« Svar #1 skrivet: juni 26, 2021, 22:56:01:01 »
Det ser ut som att det är fel anpassat till varandra delarna (linern) eftersom mönstret efter "glipan" till höger är förskjuten.

Utloggad Oneill

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 411
  • Total likes: 122
  • Kön: Man
  • Det blev bad i maj 2019
    • Visa profil
SV: Läckage i söm på ny liner
« Svar #2 skrivet: juni 28, 2021, 09:30:20:20 »
Idag upptäckte jag att extremt mycket vatten hade försvunnit ur poolen, fick sedan se att svetsen mellan golv och vägg brustit. (fabrikstillverkad linerpåse 8x4m pool med helgaveltrapp)
Pumpen har med andra ord gått torr många timmar och hade slagit ifrån när detta upptäcktes.
Då företaget jag köpte linern av självklart har stängt på midsommar var det inte mycket annat att göra än att tömma poolen helt på vatten.

Är detta vanligt förekommande på fabrikstillverkade linerpåsar?
Vad kan man förvänta sig för åtgärd från leverantören?

Både jag och nej skulle jag säga men absolut händer det såklart.
Har du satt linerna själv och fyllt vatten? hur länge har linern suttit?

vet att det var problem i alkroplans fabris 2018 när en ac var trasig och det var för varmt i fabriken, då var det många svetsar som inte höll. alla dom linerna bytte dom.
tyvärr är det som så att är det innom garanti så kommer dom att ersätta din liner men tömning av vatten och montage av ny liner och fyllning av vatten kommer du att få stå för själv. dom ersätter bara linern och inget jobb.

Till det ska du vara medveten om att det kan ta tid att få en ny liner nu när det är sånt högtryck på marknaden.
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, persia grey liner, rosfria detaljer, RGB- LED belysning, Värmepump KMP-Smart 12, UV-lampa, Pooltak Flat R1 från Qualitypool. Styrning av pool och belysning via Fibaro
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.0

Utloggad klimpfan

SV: Läckage i söm på ny liner
« Svar #3 skrivet: juni 28, 2021, 12:40:53:53 »
Jag har satt linern själv och den höll vatten i nästan en vecka.
Jag har nu varit i kontakt med leverantören som sålt linern till mig och dom startar ett garantiärende, dom hade aldrig varit med om att en svets har släppt tidigare.
Men som du skriver så blir det svårt att få fram en ny liner på överskådlig tid, så jag fick med mig rengöring och lim så jag kunder lappa ihop den och kunna nyttja poolen under den här säsongen iallafall.

Men man kommer nog gå orolig varje dag om det ska hålla eller om den brister någon annanstans.

Utloggad Oneill

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 411
  • Total likes: 122
  • Kön: Man
  • Det blev bad i maj 2019
    • Visa profil
SV: Läckage i söm på ny liner
« Svar #4 skrivet: juni 28, 2021, 13:05:46:46 »
Jag har satt linern själv och den höll vatten i nästan en vecka.
Jag har nu varit i kontakt med leverantören som sålt linern till mig och dom startar ett garantiärende, dom hade aldrig varit med om att en svets har släppt tidigare.
Men som du skriver så blir det svårt att få fram en ny liner på överskådlig tid, så jag fick med mig rengöring och lim så jag kunder lappa ihop den och kunna nyttja poolen under den här säsongen iallafall.

Men man kommer nog gå orolig varje dag om det ska hålla eller om den brister någon annanstans.


Vara orolig har du inget för. händer det så händer det då får du ta det då och lappa det så länge.
Var nu nöjd med att ett ärende är startat sen ligger du på dom och kräver en ny liner så får det ta den tid det tar.

Lappa hålet du har nu och njut av poolen nu i sommar så får du ta det andra när det kommer :)
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, persia grey liner, rosfria detaljer, RGB- LED belysning, Värmepump KMP-Smart 12, UV-lampa, Pooltak Flat R1 från Qualitypool. Styrning av pool och belysning via Fibaro
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag