Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Koppling 40->32mm?  (läst 608 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MrHood

Koppling 40->32mm?
« skrivet: juni 21, 2021, 21:35:34:34 »
Köpte koppling 1,5” till slang för att kunna koppla min befintliga plattslang till backspolningen.

Konstaterar hemma att min slang är 32mm och passar således inte på kopplingen som är 38/40mm.

I närheten finns Jem&fix, Byggmax, Krauta och Biltema, men jag klarar inte av att hitta en adapter.

Finns det något vettigt att få tag på utan att behöva köpa ny slang?


Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Koppling 40->32mm?
« Svar #1 skrivet: juni 21, 2021, 22:36:40:40 »

Utloggad MrHood

SV: Koppling 40->32mm?
« Svar #2 skrivet: juni 22, 2021, 09:58:25:25 »
Jag var alltså ute efter något jag kan köpa i ovan butiker, annars hade det ju inte varit ett problem.

Utloggad nyburjare

SV: Koppling 40->32mm?
« Svar #3 skrivet: juni 22, 2021, 10:55:52:52 »
Då måste vi veta var du befinner dig  O0 för att kunna ge tips på andra butiker.

Om du endast vill veta om just de butiker du nämner har vad du söker, då är det nog bättre att fråga i butiken

Utloggad Oneill

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 411
  • Total likes: 122
  • Kön: Man
  • Det blev bad i maj 2019
    • Visa profil
SV: Koppling 40->32mm?
« Svar #4 skrivet: juni 22, 2021, 13:37:44:44 »
Köpte koppling 1,5” till slang för att kunna koppla min befintliga plattslang till backspolningen.

Konstaterar hemma att min slang är 32mm och passar således inte på kopplingen som är 38/40mm.

I närheten finns Jem&fix, Byggmax, Krauta och Biltema, men jag klarar inte av att hitta en adapter.

Finns det något vettigt att få tag på utan att behöva köpa ny slang?

Vad har du för gänga på andra sidan? Alternativt åker du  in på biltema oh köper en slangnippel 1,1/4" *1,14" art nummer 25-4360 så får du rätt nippelför slang. komplettera med en slangklämma sen får du eventuellt ha en bussning till rätt gänga där du ska ansluta.
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, persia grey liner, rosfria detaljer, RGB- LED belysning, Värmepump KMP-Smart 12, UV-lampa, Pooltak Flat R1 från Qualitypool. Styrning av pool och belysning via Fibaro
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag