Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Hjälp läckande swimspa, Hydropool  (läst 1032 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Whilma

Hjälp läckande swimspa, Hydropool
« skrivet: juni 20, 2021, 11:12:10:10 »
Sitter med läckande swimspa. Har lokaliserat stället men dålig på vad grejerna heter Ny här så ha tålamod;). Lägger in bilder på var. Läcker från den svarta "kopplingen", heter det så? o innan den vita nippeln. Syns enbart när el är avslagen men läckage hela tiden. Hade service för 4000 kr i dec då packningar pumpar o värmare o vred ska ha bytts. Redan i vintras saj ag till grannen det var så blött runt min pool men tänkte att det har väl regnat o fyllde på lite vatten i poolen. Nu sen jag börjat bada för i år sedan 1 vecka har nivån sjunkit ca 4 cm. Har satt tejp o kollat. Någon som vet, tror felet. Den svarta ratten/ kopplingen?sitter bergfast. Vore väldigt skönt slippa se tusenlapparna rulla igen med så kort varsel.  :(

Poolgiganten

Ankie

  • Gäst
Ankie
SV: Hjälp läckande swimspa, Hydropool
« Svar #1 skrivet: juni 23, 2021, 00:04:09:09 »
Kan du markera i bilden vart det läcker? Är inte helt säker på vart du menar.

Är det i kopplingen hade jag tagit i sär det och sett hur tätytor ser ut innan man drog igen den. Är det i den limmade skarven läckan är så är det ju lite svårare.

Utloggad TommyC

SV: Hjälp läckande swimspa, Hydropool
« Svar #2 skrivet: juni 23, 2021, 08:58:29:29 »
Jag håller med. Är det den gråsvarta kopplingen till vänster i den första bilden så liknar den en unionskoppling som ofta används i pooler. Unionskopplingar har en O-ring som tätar mot en plan yta när den yttre ringen dras åt. O-ringar tillverkas av gummi som finns i många olika kvalitéer där de sämre har problem med livslängden.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan