Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Bubblor i poolen?  (läst 13958 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Adde

SV: Bubblor i poolen?
« Svar #10 skrivet: juni 16, 2007, 16:17:04:04 »
Har tätat alla kopplingar och hoppas att det inte drar in tjuvluft nånstans nu. 
Nästa steg är att köpa nya större slangar.

Poolgiganten

Utloggad Adde

SV: Bubblor i poolen?
« Svar #11 skrivet: juni 25, 2007, 22:05:52:52 »
Hej igen! Fortfarande bubblor - slangar bytta/tätade.
Är det någon som kan nåt om Haywards pumpar, är det vanligt att dom läcker mellan filter och motordelen?
Adde - en ofrivillg bubbelbadare :-\

Utloggad Fia

SV: Bubblor i poolen?
« Svar #12 skrivet: juni 25, 2007, 23:07:34:34 »
Vi hade luftbubblor i vår pool från solfångarna, de har egen pump. Rörmokaren kom o letade läckage o hittade inget. Sen gick han in o tog bort en liten blå ring med en liten plugg som passade i ett litet hål på pumpen o inkommande vatten, satt precis innan pumpen, ett skydd/ventil av något slag. Där under fanns ett litet hål som han satte fingret över o vips så slutade det att bubbla ur inloppet.
 
Visst är jag duktig på det tekniska!! :D ;D Jag hoppas jag har förklarat så du förstår vad jag menar. ::)
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Adde

SV: Bubblor i poolen?
« Svar #13 skrivet: juni 26, 2007, 13:25:44:44 »
Tack. Det var en bra förklaring, jag fattade. Kan undra om läckaget kan göra så att det bubblar. Pumpen igång = ingen läcka men när den är avstängd blir det en rejäl pöl under.
Adde

Utloggad RLA

  • en sybarit som är
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 967
  • Total likes: 0
  • Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker.....
    • Visa profil
SV: Bubblor i poolen?
« Svar #14 skrivet: juni 26, 2007, 13:39:00:00 »
Jodå, det kan bli så om pumpen tar mer vatten än det självrinner, då suger den in luft vid drift och det är läkage vid stopp!
Har ingen pool längre!!

Men den vi hade såg ut så här: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Utloggad Adde

SV: Bubblor i poolen?
« Svar #15 skrivet: juni 26, 2007, 19:02:10:10 »
Slangen mellan breddavlopp och pump är smalare än den mellan pump och sandfilter sen är slangen mellan filter och "utblås" smal. Kan det vara fel kanske?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag