Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Dåligt påläst  (läst 790 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Coach555

Dåligt påläst
« skrivet: maj 15, 2021, 20:39:52:52 »
Jag gjöt en platta igår med 100mm iso under 100mm betong till en JF 6.1x4.5.
Tanken var att lägga en matta direkt på sulan men det kommer ju inte gå ser jag nu pga stödbenen  :-\
Har någon något förslag som jag inte tänker på eller är det bara bita i sura äpplet och isolera med 70mm till
och skära ur så benen kommer i samma nivå?

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Dåligt påläst
« Svar #1 skrivet: maj 16, 2021, 07:30:54:54 »
Nu har jag inte läst byggbeskrivningen, men på t.ex. folkpools pooler så fyller man upp med sand/stenmjöl för att täcka reglarna, sedan en matta på.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Jgr001

SV: Dåligt påläst
« Svar #2 skrivet: maj 16, 2021, 11:47:20:20 »
Eftersom du måste få ner stödbenen, så är nog lättaste och billigaste lösningen att lägga på mera isolering som du skriver och ta ur isoleringen för stödbenen.

Dock en ganska liten kostnad till, men tänk även på poolen lite högre upp än du tänkt dig från början, kan skapa problem med eventuell trall.

Det lönar sig att kolla igenon jfs monteringsvideor flera ggr före du börjar på, jag kollade själv igenom dem flera ggr fören jag satte igång, och då gick allt lätt.
Pool JF-Fritid 9,1x4,5x1,32
Pooltrappa JF-Fritid
Värmepump Fairland Al17 inverter.
Zabra pooltak 9,5x5 med motor.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag