CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Pooltak från Alupol  (läst 1324 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad David999

Pooltak från Alupol
« skrivet: april 27, 2021, 19:17:16:16 »
Har någon erfarenhet av att köpa poltak från ett Tjeckiskt företag som heter Alupol? Offerten jag fick var ca 30% lägre än i Sverige.

Jag har kontaktat flera av de företag som forummedlemmar tidigare importerat poltak från i Polen men de säljer bara via återförsäljare. Är det någon som kan rekommendera andra företag att köpa / importera från för att slippa mellanhänder och spara pengar? 

Poolgiganten

Utloggad Spexis

SV: Pooltak från Alupol
« Svar #1 skrivet: april 27, 2021, 20:44:49:49 »
Jag har själv varit i kontakt med dem och fått en offert som prismässigt är straxt under nivån för det tak jag kan köpa i Sverige. Det verkar rejält och jag har ett gott intryck från säljaren.
Det som känns lite sådär är att om vid beställning betala 50% i förskott. Dock så verkar de ha funnits ett tag samt levererar en hel del tak i Europa.

Vi tittar på ett tak som heter Practic och som är 5-12m då vår pool är stor. Förstärkta profiler samt förlängningsskenor med 8mm kanalplast.

Det taket vi tittar på liknar väldigt mycket det som andra tillverkare också säljer och som går under namnet klasik


Utloggad David999

SV: Pooltak från Alupol
« Svar #2 skrivet: april 28, 2021, 22:12:29:29 »
Min offert är på en modell som heter flash för en pool i storlek 3,5x8 m, då skiljer det ca 30% exkl frakt, som jag ännu inte fått svar på hur hög den är.

Jag vill helst inte handla från ett ställe utan att ha fått det rekommenderat av andra innan med tanke på förskottsbetalningen.

Utloggad TommyC

SV: Pooltak från Alupol
« Svar #3 skrivet: april 29, 2021, 06:53:34:34 »
RoffeN hämtade sitt tak i Tjeckien. Då kostade frakten 15000 kr. Bara att räkna på vad det skulle kosta för dig. Just nu är det nog inte läge att åka. https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=10745.msg87237#msg87237
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Spexis

SV: Pooltak från Alupol
« Svar #4 skrivet: april 30, 2021, 14:50:50:50 »
Frakten för vårt tak ligger på 1200 euro i offerten.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag