Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Fräscha upp Cranpool från Transmekano  (läst 1673 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alfie

Fräscha upp Cranpool från Transmekano
« skrivet: april 02, 2021, 13:31:17:17 »
Har en Cranpool, oval med måtten 7,3x3,7 (26 500 l). Den köptes hos Transmekano redan 1993 och både förre ägaren och jag har varit mycket nöjd med den. Har faktiskt haft samma poolduk sedan dess.
Men nu är det dags att byta den. Likaså har den vitlackade plåten (Kallas Driftwood) runt om börjat rosta och någonstans verkar poolen läcka också.
Ett problem är att Transmekano inte verkar finnas längre. Någon som vet var man kan få hjälp med liknande plåtskenor etc? Och var hittar jag en duk som passar måtten?
Bor i södra Sverige och undrar också om någon känner till en bra poolbyggare som kanske kunde hjälpa till med byte av duken.
Tack på förhand.

Poolgiganten

Maria Cansund

  • Gäst
Maria Cansund
SV: Fräscha upp Cranpool från Transmekano
« Svar #1 skrivet: april 14, 2021, 13:51:49:49 »
Hej, har precis samma fråga. Var i kontakt med Folkpool och de var inte intresserade av att hjälpa till. Vi har samma mått och behöver också byta liner samt den vitlackade plåten.
/M

Utloggad eldsig

SV: Fräscha upp Cranpool från Transmekano
« Svar #2 skrivet: april 19, 2021, 23:44:57:57 »
Era pooler låter väldigt lik min. Kanske samma duk funkar iaf...
Storpool 3,7x3,6x1,32 från jf-fritid.se

Utloggad Alfie

SV: Fräscha upp Cranpool från Transmekano
« Svar #3 skrivet: maj 02, 2021, 22:16:41:41 »
Hej!
Tack för svar. Ja, jag såg duken hos JF och kontaktade dem. De kunde inte garantera att den passade men tyckte att den var så pass billig (3000) så att man kunde chansa. Jovisst, men... Kanske jag gör det ändå. De föreslog också att man kunde köpa en kompletteringspool av dem.
Tyvärr var Folkpool inte intresserade av att hjälpa mig heller.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan