Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Sandpump och filter i krypgrund  (läst 2960 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Edvo

  • Gäst
Edvo
Sandpump och filter i krypgrund
« skrivet: oktober 16, 2016, 10:24:26:26 »
Hej! Jag håller på och installerar en eluppvärmd badtunna och funderar på placering av pump, filter och värmare. Poolen står nära min krypgrund så jag funderar på att låta det bo där. Alternativet är att bygga ett litet isolerat skåp för det. Poolen ska vara varm hela vintern. Är det någon risk för läckage från slangar eller filter? Vill inte ha en massa vatten i krypgrunden. Någon som gjort på liknande sätt?

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Sandpump och filter i krypgrund
« Svar #1 skrivet: oktober 16, 2016, 17:31:47:47 »
Risk och risk.... så länge man har vatten på ett ställe, rör behållare etc finns alltid en risk.
 Man skall väl tänka sig in i ett läge där det faktiskt läcker som f... kan men leva med det ? hur mkt skador blir det ...

Utloggad Erica

SV: Sandpump och filter i krypgrund
« Svar #2 skrivet: oktober 16, 2016, 19:54:11:11 »
Tänk på att du bygger det på ett sådant sätt att det går att tappa av allt vatten om det skulle behövas. Även om du tänker köra året-runt-säsong så kan ju oförutsedda omständigheter tvinga fram en stängning, även på vintern, och om utrymmet då inte är fullt frostsäkrat så måste det gå att tömma det hela, inkl. vattnet i filter och pump.

Vad det gäller rena läckagerisker så kan man ju tänka sig att bygga som en balja under utrustningen och med ett ordentligt avlopp så att eventuellt utläckande vatten säkert samlas upp. Vatten i en krypgrund kan ge jätteskador, men det beror ju på hur marken under ser ut. Är den väldränerande så kommer ju ev. vatten att ledas bort. Skulle du däremot få en sjö under huset så har du ju stora problem.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan