VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: spabad jupiter trademax  (läst 15168 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad speedmaniac

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Degerfors, Örebro län
  • Antal inlägg: 11
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
spabad jupiter trademax
« skrivet: augusti 05, 2016, 18:59:42:42 »
Hej alla
Är ny här på forumet och ska ev köpa ett spabad som alla andra här inne!
Har sneglat på trademax jupiter, badade i vad jag tror var ett sånt! ägaren va inte hemma så kunde ej fråga nått om detta bad då! så efter lite googlande fann jag detta. Tycker att jag fick bra plats i det trots att jag är ca 1.95cm och kände att detta spa var lagomt med allt. Nu har trademax "kampanj" på detta 49995kr, men då är ju frågan är det att kasta pengarna i sjön eller??

Vet självklart att det inte sitter kvalitets pumpar mm i detta spa, men är inte blyg på meka så byta en pump eller dyligt är inga problem! Men givetvis vill vi ju bada med o inte meka med den hela tiden! Nån här på forumet kanske har ett o kan dela med sig lite av erfarenheter!

mvh badsugen  :)

Poolgiganten

Utloggad NetRicky

SV: spabad jupiter trademax
« Svar #1 skrivet: augusti 08, 2016, 11:33:56:56 »
Hej!

Jag står inför liknande fundering som dig, kikar också på trademax modell Jupiter. Har även vän som köpt 1 och fick det levererat förra veckan och är jättenöjd.

Jag har även kollat på svenska badrumsinredningars spabad, Denver samt Vancouver.

Bauhaus är också ett alternativ, tex denna modellen: http://www.bauhaus.se/briljant-spabad-inkl-locklyft.html

Hoppas nån som har ovanstående bad kan fylla i med omdömen

Utloggad TheSwede

SV: spabad jupiter trademax
« Svar #2 skrivet: augusti 08, 2016, 17:24:20:20 »
Har ett denver. Jätte nöjd 2 liggplatser wifi högtalare titanfärgat. Såg att dom hade ett till salu hos lunden golv å bad för 59000kr. Bara en pump till jetsen men vi är bara två som badar 95% av gångerna.

Utloggad Christian83

SV: spabad jupiter trademax
« Svar #3 skrivet: augusti 08, 2016, 21:49:36:36 »
Kollade med runt på trademax, Bauhaus mm lågpris bad då budgeten egentligen låg runt 40-45'. Råkade då springa på SBI:s modeller på en utställning och dom kändes riktigt bra om man jämför med det bad som jag kikat runt på i prisklassen 39-79' så jag slog till på ett Denver och har haft igång det en vecka drygt nu och är totalnöjd! Underbart med två liggplatser som även går att använda som sittplatser så får man ju plats med fler. Vi badar 2-3 pers som oftast och då lämnades stort och rymligt. Trycket i jetsen är absolut tillräckligt i min mening.


Utloggad NetRicky

SV: spabad jupiter trademax
« Svar #4 skrivet: augusti 09, 2016, 21:52:16:16 »
Sbi Denver verkar vara poppis   :)
Jag var hos Peter på lunden förra veckan och han var jättetrevlig och verkade kunnig. Pratade även med en säljare på sbi, och han sa att dem skickat 1 nytt Vancouver dit med den nya styren (gecko istället för Balboa, vet inte om nått mer skiljer). Han trodde att Peter skulle ha det för visning denna veckan. Antar att "uppdaterade" Denver snart kommer oxå

Jag bor strax ovanför Karlskrona så har nära till Tingsryd 😊

Utloggad speedmaniac

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Degerfors, Örebro län
  • Antal inlägg: 11
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: spabad jupiter trademax
« Svar #5 skrivet: augusti 09, 2016, 23:14:22:22 »
Blir fan galen snart, ju mer man kollar ju mer förvirrad blir man!! va till bauhaus i örebro  idag o kollade på deras Massimo för 69995kr men sämre kundservice än på bauhaus vet jag fan om jag varit med om! kunde inte ens provsitta spa badet för det var uppställt på högkant på en typ tralltrappa!

åkte sedan vidare till hydropool o kika på deras serenity 6000 guld för 80 tusen. satt riktigt bra i det trots att jag är 195cm. tyckte det va lite dåligt med jets/mustycken 30st samt belysning i den! försäljaren där sa att han kände en service kille som jobbade med att laga bauhaus span o han hade tydligen fullt upp med dessa. vet ej om det stämmer eller om han ville sälja in deras märke bara?

Men detta Denver verkar ju oxå som ett bra alternativ, vet ni nått mer om pumpar mm på detta spa?

Utloggad NetRicky

SV: spabad jupiter trademax
« Svar #6 skrivet: augusti 10, 2016, 08:48:53:53 »
Liggplatserna i Denver tror jag kan vara gränsfall till små för dig som är 195, då tror jag deras modell Vancouver är bättre. Men personerna som har Denver badet kanske är lika långa, men jag tyckte det var gränsfall för mig på drygt 180 när jag provlåg liggplatserna men kanske är annorlunda när det är vatten i.

Denver har "endast" 1 pump för massage, Vancouver 2st.

Kolla här för info: http://www.svenskabadrumsinredningar.se/utomhus.html

Det verkar som priserna SBI har vid kampanjer är 60 för Denver och 70 för Vancouver

Utloggad speedmaniac

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Degerfors, Örebro län
  • Antal inlägg: 11
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: spabad jupiter trademax
« Svar #7 skrivet: augusti 10, 2016, 09:05:25:25 »
Tack för input NetRicky O0 kikade faktiskt just på Vancouver igår kväll o tyckte det såg bra ut, är ju lite större. Men är det värt de pengarna, såg stuvbutiken i Karlstad tar 74900kr för de nu! Såg även här på forumet att några fått byta sina manöverpaneler ganska tidigt då det läckt in vatten på de, tror det va på vancouver? Sambon o jag vill helst ha en sån layout som det är på Vancouver med 2 liggplatser! Man ska ju ha ett som man får plats i med!

Har du bestämt dig för nått än NetRicky?

Utloggad NetRicky

SV: spabad jupiter trademax
« Svar #8 skrivet: augusti 10, 2016, 11:38:34:34 »
Jag har inte bestämt mig ännu speedmaniac, men har allt förberett där badet ska stå så börjar bli dags att ta beslut. Trädäck byggt, lite panel som ska spikas och spabad som ska ställas på plats bara :)

Det jag gillade på Denver är platsen med massage över axlar och nacke, vet inte hur det är att sitta där när badet är igång med borde vara avkopplande

Manöverpanel verkar vara samma som på många bad, balboas panel. Har dem limmat (eller hur den monteras) fast den dåligt på Vancouver modellen kanske? Jag är lite nyfiken hur geckos panel ser ut samt om något mer är ändrat, så som pumpar och dyl?

Rudan75

  • Gäst
Rudan75
SV: spabad jupiter trademax
« Svar #9 skrivet: augusti 10, 2016, 19:24:48:48 »
hej..

Kolla på uteplatsen.se...
Jag har varit där o kikat, riktigt imponerad...
Funderar själv på ett Enjoy 230

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan