CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Glassfilter sandfilterpump  (läst 1160 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad R3tina

Glassfilter sandfilterpump
« skrivet: juni 07, 2016, 12:30:02:02 »
Hej!

Köpte en sandfilterpump från Harald nyborg, där det står att sandkornen ska vara minst 0.7mm annars läcker det ut i poolen.

Pool centret jag var på sålde glassand minsta 0.4mm och menade att det inte läcker in i poolen.

Är det någon som vet? Orolig att barnen ska få i sig det.  Tack  <love>

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Glassfilter sandfilterpump
« Svar #1 skrivet: juni 07, 2016, 12:45:22:22 »
Låter som pool centret är missnöjd med att du inte köpte filtret där  ;D låter oerhört märkligt , det är ju manualen på aktuellt filter och deras tillverkare som bestämmer vilken storlek man skall ha till deras filter, detta oavsett om det är sand eller glas....

Varför inte använda sand och den sand som man säljer på Harald ? då vet du att det blir rätt, sand är trots allt en beprövad metod som används i MÅNGA år... bara för att det kommit ett alternativ med glas betyder inte det att sand skulle vara dåligt

Utloggad R3tina

SV: Glassfilter sandfilterpump
« Svar #2 skrivet: juni 07, 2016, 12:54:16:16 »
Tack för svaret!

Åkte till tre ställen inkl poolcenter där sanden var slutsåld. De var hundra att de skulle gå och betraktade mig nästan om korkad när jag frågade om det verkligen gick.
Ska försöka hitta sand. Tack!  <love>

Utloggad nyburjare

SV: Glassfilter sandfilterpump
« Svar #3 skrivet: juni 07, 2016, 13:26:54:54 »
Tack för svaret!

Åkte till tre ställen inkl poolcenter där sanden var slutsåld. De var hundra att de skulle gå och betraktade mig nästan om korkad när jag frågade om det verkligen gick.
Ska försöka hitta sand. Tack!  <love>

Ja alltså det kan ju gå, det vet inte jag man får läsa manualen , då får du ju även garantin till att gälla använder du något som ej rek, kan det ju bli problem

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag