4
« skrivet: augusti 20, 2010, 11:30:34:34 »
Hej Alla pool människor.
För att bemöta en del av det som skrivits vill vi förtydliga lite av handlingen.
Tiden efter det att poolerna äntligen levererades ifrån Riviera, (dessa hade en brand i sin fabrik vilket försenade leveranserna med flera veckor). Poolerna kom i vår högsäsong samtidigt då andra pooler skulle levereras och det stämmer att vi på Interpools lägger vårt fokus på de kunder som beställt vår helhets lösning. med vår fullständiga entreprenad.
De tre familjerna som beställt poolerna av oss skulle endast ha poolen samt montering av lampa skimmer och inlopp.
Nu missade Riviera att leverera skimmers till poolerna och de fick skicka dessa senare med bud.
För oss med ett väldigt pressat tids schema under sommaren störde detta vår planering enormt. detta då vi gång på gång fick ändra vår avsedda tid för att tillgodose kundernas beställning.
När poolerna äntligen kommer kan Profilen Lundberg inte ta emot sin pool, utan vill returera den ( samma dag den kom till sthlm) vi hjälper då Lundberg med att sälja poolen till en annnan kund till Interpools. på detta sett så avvärjde vi det faktum att lundberg hade fått stå för en returfrakt på ca 20.000sek.
Den andra familjen som i forumet kallar sig Jennys kan vi bara bemöta med följande.
Efter att ha varit behjälpliga och svarat med ca 25-30 mail på lika många frågor och mail gick vår kontors personal på semester och trafiken dirigerades om till Anders Hammersborg. Vi har inte tid och möjlighet att svara på 10-15 samtal om dagen ifrån samma person. De andra familjerna fick svar på sina telefon samtal och nöjde sig med dessa. I slut änden hade vi monterat Jennys pool via telefon. och vi ansåg att det fick räcka. Andra av våra kunder betalar för våra tjänster men det var inte Jennys villig att göra.
Att pumpen inte var rätt får vi tyvärr beklaga, men det var den pumpen vi specat och beställt av Astral men inte fått det som utlovats.
Vidare har vi erbjudit oss att byta pumpen mot rätt, MEN under förutsättning att JennyS reglerar sina skulder till Interpools.
Det har avböjts i från kunden. vi har överlämnat ärendet till kronofogden som får avgöra.
Vi vill tillägga att vi i år har levererat över 30 pooler med total lösning och ingen eller inga har varit missnöjda med vare sig tid eller slutresultat.
Jennys visste och beställde ett lågbudget paket men förväntar sig att få lyxvarianten, men vill inte betala för det... Det bör skänka en eftertanke.
Vidare önskar vi familjerna Lundberg och Sandberg en härlig höst med mycket bad.
Interpools/Inter spa & Pools AB
Anders Hammersborg