Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Droppar i från sandfilter  (läst 1116 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dannedrum

Droppar i från sandfilter
« skrivet: april 13, 2020, 19:18:42:42 »
Hej, startade upp min 4*8 folkpool idag efter vintern och inser att det droppar i från slangen / kopplingen som går ifrån pumpen och in till filtret. Se bild,Har provat dragit åt skruvkopplingen hårdare men det verkar inte hjälpa. Har ni tips på vad man kan göra?

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Droppar i från sandfilter
« Svar #1 skrivet: april 13, 2020, 21:31:03:03 »
Ofta droppar det lite direkt efter start. Ofta upphör droppandet när temperaturen stiger så avvakta och observera vad som händer med droppandet.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Dannedrum

SV: Droppar i från sandfilter
« Svar #2 skrivet: april 13, 2020, 21:40:31:31 »
Okej avvaktar lite då, endast 6 plus grader i vattnet än så länge. Tack för hjälpen 😊

Utloggad palekto

SV: Droppar i från sandfilter
« Svar #3 skrivet: april 19, 2020, 21:24:03:03 »
Okej avvaktar lite då, endast 6 plus grader i vattnet än så länge. Tack för hjälpen 😊

Blev det tätt?
Mitt sandfilter droppar även det, precis från pumpen in till filtret, men där är det  ju bara limmat inte skruvat.
Värmen är nu 23 grader och droppar precis samma som vid starten

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Droppar i från sandfilter
« Svar #4 skrivet: april 20, 2020, 14:16:27:27 »
Inga limmade kopplingar har droppat för mig, däremot har unionskopplingar droppat. Men det har löst sig när vattnet blivit varmare. Har inte lyckats lista ut varför, jag har nöjt mig med att läckan är försumbar och att det bara gör det så länge vattentemperaturen är låg.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad Dannedrum

SV: Droppar i från sandfilter
« Svar #5 skrivet: april 22, 2020, 22:29:56:56 »
Hej, det är fixat nu men fick skruva bort slangen och den andra delen som går in till sandfiltret och mata på med gängtejp och skruva tillbaka sen blev det tätt. Se bifogad bild 😊

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan