VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Pooltak till 8*4 med roman end trappa  (läst 4484 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad RoJo

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Götene vid Kinne-Kulle
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
    • Visa profil
Pooltak till 8*4 med roman end trappa
« skrivet: april 19, 2015, 19:06:37:37 »
Hej! Har hållit på fram o tillbaka detta med pooltak.
Problemet som vi har är roman end trappa, för att få tak
till detta så måste man ju gå upp till 10*5 ca vilket innebär
jäkligt brett i framkant. Har tittat på ett lägre 0,80 höjd 8*4
det täcker 8,6 då fattas det fortfarande 0,8 över just trappen.
Då har jag en fundering på mitt poolsafe så är ju det likadant och
en trappflik som man monterat på överliggaren. Skulle man inte
kunna göra en liknande grej ett lock ev i tryckat eller en ram och använda
en takskiva med bra stöd som man gör en fästanordning i fronten på
sista delen som man kan fälla upp hela delen alternativet är plocka bort den
delen vid bad. Framförallt är det bredden som ställer till det just i framkant men sen om
man tittar prismässigt så är det rejäl prisökning för det steget.
Måste ju finnas fler som råkat ut för detta.
Roland 8)
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe överdrag.

Poolgiganten

Utloggad Engan

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Boden
  • Antal inlägg: 319
  • Total likes: 28
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Pooltak till 8*4 med roman end trappa
« Svar #1 skrivet: april 20, 2015, 20:38:28:28 »
Köp ett pooltak Nova bc, det är gjort för att passa en 8x4 med romantrappa. Har själv ett sånt tak.

Utloggad swanthe

SV: Pooltak till 8*4 med roman end trappa
« Svar #2 skrivet: april 29, 2015, 22:45:45:45 »
Satsa på 5x10m och högt så att ni kan vistas under fast det är pådraget. Vi har ett Classic C som är 1,85 i högsta modulen och 1,65 i lägsta till vår 4x8 pool med romanend-trappa. Det blir en härligt plats att sitta på under taket när man vaktar barn och man har någonstans att ha alla poolleksaker. Vi har tom suttit med gäster under taket på höstkanten. Det höga taket gör även att man kan bada och leka obehindrat med taket överdraget när det blåser, är mulet eller regnar.

//Swanthe
4x8m med plåtstomme från Svenska poolfabriken, Minimaster med klor och pH-reglering (kolsyra).
Tidigare: 4x8m med polyetenstomme från Poolkungen, romersk trappa, stensarg, Zodiac Tri18Ph saltklorinator med pH-reglering, vattenjet, klasik C excellence pooltak, Vortex3 poolrobot

Utloggad TommyC

SV: Pooltak till 8*4 med roman end trappa
« Svar #3 skrivet: maj 01, 2015, 10:33:48:48 »
Jag hade gärna haft ett tak med full ståhöjd inunder och en rejäl sittplats. Det passar dock inte där vi bor så det fick bli ett lågt tak för att inte förstöra utsikten.

Om jag hade plats för ett högt tak så skulle jag bygga det som ett hus istället för att köpa ett fult pooltak. Huset kan man bygga som man vill. Det kan få bra isolering, mycket bättre än det bästa pooltaket. Taket kan tåla så mycket snölast som krävs, det klarar bara de dyraste pooltaken. Det räcker bra för mig att kunna öppna en del av den vägg som vätter mot syd/väst. Man skulle slippa rälsen och det läckage av små växdelar som vi har problem med. Finns det något pooltak som håller helt tätt mot t ex björkfrön? Jag känner inte till något.

Priset för ett poolhus blir såklart lite högre men komforten blir väldigt mycket bättre. Jag har förslagit det här förut men ingen har vad jag vet nappat på idén. Vad säger du Roland?
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad RoJo

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Götene vid Kinne-Kulle
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Pooltak till 8*4 med roman end trappa
« Svar #4 skrivet: maj 02, 2015, 20:05:20:20 »
Hej! Varför inte, jag har plats så sett fördel skulle vara just
att det går hålla ett mått utmed hela poolen för det är det
som ställer till det lite i alla fall framkant där det skulle bli oerhört
brett. Vet inte om det bara skulle bli att man måste ha bygglov för
en sån installation <hmm>. Blir det pooltak då blir det låg variant
för de är snyggast.
Roland 8)
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe överdrag.

Utloggad TommyC

SV: Pooltak till 8*4 med roman end trappa
« Svar #5 skrivet: maj 03, 2015, 12:51:10:10 »
Du måste troligen ha bygglov för ett poolhus. Det har diskuterats här att vissa kommuner även kräver bygglov för pooltak. Har för mig att det ibland gick en gräns vid 1 meters höjd men tolkningen varierar. Kolla före köp. Vill minnas att vårt tak är 97 cm högt som mest. Ett gammalt tips är att placera den största taksektionen mot den huvudsakliga vindriktningen. Då blir det mindre problem med skit som tränger in mellan taksektionerna nere vid rälsen.  O0
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag