Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Saltklorinator installation  (läst 1335 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fmh

  • Gäst
Fmh
Saltklorinator installation
« skrivet: november 08, 2020, 09:19:45:45 »
Hej,

Kollat på Zodiac EI2 expert och kommer nog slå till på en sådan. Min fråga här gäller själva installationen. Efter en snabb glutt i manualen ser jag en bra installationsplats på mina befintliga rör. Kan man stänga ner anläggningen och borra in anslutning för givare och flödesregulator utan att demontera rördelar? Tänkte mest på plastskräp och om det eventuellt kommer in i vattnet. Det kanske inte gör så mycket?

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Saltklorinator installation
« Svar #1 skrivet: november 09, 2020, 07:25:05:05 »
Blir det att borra före eller efter filtret?
Borrar du in det före filtret så hamnar ju all eventuell plast där.
Jag har borrat ett par gånger i mina rör för tempgivare, och jag kan inte påminna mig att det var ett problem med skräp som åkte in i röret, det allra mesta, om inte allt - kommer nog utåt om man är lite försiktig och tänker sig för.
Även om det skulle komma i poolen så dammsuger du lätt upp det.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Oceanum

  • I branschen
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 362
  • Total likes: 36
  • Har en mosaikpool 10,5x3,5m
    • Visa profil
    • Oceanum - Pool & Pooltillbehör på nätet
SV: Saltklorinator installation
« Svar #2 skrivet: november 10, 2020, 16:19:44:44 »
Hej,

Kollat på Zodiac EI2 expert och kommer nog slå till på en sådan. Min fråga här gäller själva installationen. Efter en snabb glutt i manualen ser jag en bra installationsplats på mina befintliga rör. Kan man stänga ner anläggningen och borra in anslutning för givare och flödesregulator utan att demontera rördelar? Tänkte mest på plastskräp och om det eventuellt kommer in i vattnet. Det kanske inte gör så mycket?

För Ei2 expert är detta inget problem. Cellen ansluts i flödet med "POD". För att installera denna kommer det med en en lite hålsåg. Denna ger lite spån som landar i röret men inget som skapar problem i poolen. De lilla åker rakt ut genom inloppen och hamnar tillsamman med annat skräp på poolbotten.
Mvh
Martin | Oceanum

Vi jobbar med Pahlén, Gullberg & Jansson, Chemoform, Swed Handling, Clear Pool, Lay Z Spa, Scuba II, Litokol, Walter

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan