CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Betongpool 2008-2009  (läst 218884 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #150 skrivet: april 25, 2010, 14:46:44:44 »
är ett fantastiskt fint jobb du gör henry porter O0 O0 O0
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Poolgiganten

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #151 skrivet: april 29, 2010, 20:38:29:29 »
Bug och bock Carlos min spanska matador  :)
Nu är det bara att hoppas att några av mina ohängda vänner bemödar sig med att dyka upp i helgen så jag kan få det gjutet.
Det är en kritisk punkt för att kunna gå vidare! Jag skall nämligen foga den delen tillsammans med den övriga poolen. Jag står fortfarande och velar om jag skall rycka bort taket i morgon eller om jag skall lägga lite jobb på att stämpa upp det inne i poolen så jag kan få bort reglarna ovankant vägg, vilket jag måste ha för att kunna staka av gjutningen mot formen.
Annars är ju vädret fantastiskt just nu! Jag har haft detta citat från Håkan Hellström i min skalle de senaste dagarna som ett mantra och visst passar dessa rader fantastiskt bra just nu Carlos! "visst är det fint att va vid liv en dag till, visst är det fint nu"........ Fantastiskt i all sin enkelhet O0
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad mirakeles

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 68
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #152 skrivet: maj 07, 2010, 20:16:58:58 »
Hej Mats!
När jag på nytt kollar igenom din tråd så imponeras jag ännu en gång  >:D va´snyggt
Du måste eller rättare sagt ni måste ha änglars tålamod och precision som en schweizisk urmakare  O0
Genomtänkt och snyggt
Än en gång hatten av för ert projekt
Ha det bra
MVH Micke

Utloggad utopiazz

SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #153 skrivet: maj 07, 2010, 21:21:51:51 »
En kyltunna med plastlock och på hjul, precis en sån dom har på de större tennistävlingarna för hålla sina drycker kylda. En sån vill jag ha...... Men får inte köpa för hon som håller i slantarna :'( Men det är bara en tidsfråga. Tänkt dig en riktig poolfest med den fylld till bredden med Budweiser  :D
Tåls att tänka på eller hur Housedad.......

Med lite tur kan du hitta liknande tunnor på stormarknaden. Brukar se ut som en förvuxen läsburk och dessutom vara fylld med såna. Med ännu mer tur kan du kanske hitta någon som är ansvarig i butiken för just den typen av montrar. Kolla med den ansvarige om dom har någon som är trasig eller om dom ska tas bort till vintern, vad händer med dom då?

En bekant fick två stycken från en COOP butik när sommaren var slut, en hel och en med trasig kompressor. Den med hel kompressor kyler ju själv men den trasiga funkar att fylla med isvatten för kylning.

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #154 skrivet: maj 08, 2010, 18:38:12:12 »
Hahaha Micke! Du fattar vad det handlar om, det hör jag det :)
Jag rev bort taket förra helgen och helt plötsligt blev det lite mer pool utav det hela <antman>

Micke! När jag skulle till att gjuta valvet över poolrummet förra helgen så brann kolen till vibben redan efter andra skottkärran betong. Blir man inte lite trött då >:( Som tur var hade jag en slagborr med bilfunktion hemma. Det funkade faktiskt riktigt bra iom det var ett valv som jag gjöt. Jag satt borret mot formen och på så vis fick jag betongen att omsluta armeringen. Men på den övriga ytan runt poolen gick det inte eftersom där är makadam så de ligger fortfarande och väntar.... Jag hade bokat vibben tills denna helg men avbokade den och det var kanske lika bra det! Men nästa då j***ar....

Jag behöver slipa/prima utsida kant på poolen så att betongen fäster ordentligt, det ligger näst på tur. Jag kommer att dela upp ytan i 5 olika delar med expansionsfogar sinsimellan och hoppas på att var del kommer att leva i symbios med poolväggen. OM det skulle spricka upp litegrann så är det inte hela världen eftersom vi kommer att montera 10X10 plattor över hela ytan och poolväggen är just 10 cm i ovankant. Så då spricker det emellan platta ett och två vilket innebär att man kan  kratsa upp fogen och ersätta den med mjukfog. Jag är relativt övertygad att detta inte kommer att inträffa så det är inget som stör i dagsläget.
Som du ser Micke har jag inte sparat på armeringen här heller ;) Det finns en anledning till detta och det är att vi kommer gå tillbaks till plan numero uno vad gäller pooldäck, det blir nämligen trä. Jag hade redan köpt hem armering för att gjuta poolområdet så jag har en hel del över 8)
Jag skall villigt erkänna att välja trädäck har ett visst mått av bekvämlighet med sig. Skall man gjuta så måste man vara noga med att få fall från poolen annars blir poolkemin lidnande och då blir det fall mot huset vilket innebär markrännor och annat smått och gott, så barnen fick välja och de kände för trä, så trä det blir O0. Nu när vi har förlikat oss med detta så känns det helt rätt!

Tack för tipset Utopiazz  :) Jag har ju faktiskt en kontakt i stormarknadsbranchen skall höra med honom.

 
« Senast ändrad: maj 08, 2010, 18:42:25:25 av Henry Porter »
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Hilti65

SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #155 skrivet: maj 22, 2010, 08:24:32:32 »
Man blir djupt imponerad av ett bygge i din klass  .Ens eget känns nästan för simpelt!Kämpa på,  blir spännande att se slutresultatet.

Mvh Anders

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #156 skrivet: maj 22, 2010, 22:09:34:34 »
Oh tack Anders :)
Vi är själva lite nyfikna på slutresultatet måste jag erkänna. Vi har haft den första riktiga sommardagen för säsongen här i Halmstad idag och jädra va den ljusa poolen nästa bländar en. Vi resonerade om man kanske skulle bryta den ljusa färgen på murens insida nått snäpp till pga detta. Det är iof små bekymmer, vad värre är, vi inte kan få någon som vill ta sig an att foga poolen :o Det här med att foga epoxy verka vara något som gärna håller för sig själv om man har kunskapen.
Höjden på snålhet råkade jag utför med en kille som har licens att jobba med epoxy och som jag blev rekommmenderad från kakelbutiken. Frågade helt förutsättningslöst om han ville ta sig an uppgiften, antingen med mej som hjälp eller ensam, bara det blir gjort. Han kunde inte göra det pga av tidsbrist då frågade jag om han vísste nån annan som kunde tänkas hjälpa mig, men inte! När jag sen frågade efter lite tips och tricks för att eventuellt göra det själv så blev det helt tyst. Hur fan resonerar man då? Jag erbjuder han jobbet! Frågar inte efter pris bara det blir gjort. Kan man inte begära lite generositet när man då frågar eftet några tips. Det var det snålaste jag upplevt och jag är uppriktigt glad att han inte hade tid. Såna personer har jag mkt svårt för och det hade nog kunnat ta sig oanade konsekvenser att ha han i min trädgård 8)
Nu skall jag iaf foga poolen själv nästa helg eftersom jag ännu inte hittat någon som kan/vill göra det. Har fått lite tips berättat för mig så det skall nog gå bra.

Annars har jag burit ner poolutrustningen i poolen idag och imorgon skall jag förbereda inför fogningen, det är två plattor som har spruckit i botten efter att en tving ramlat ner i vintras så de behöver bytas. Sen så skall det monteras glasmosaik i skimmrarna, så det är lite att pyssla med. Iom att jag spara några kronon på fogningen så funderar vi på att leja putsen på murens bägge sidor.

Bifogar en bild på monstret till filter  
« Senast ändrad: maj 23, 2010, 08:11:33:33 av Henry Porter »
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #157 skrivet: maj 22, 2010, 22:19:23:23 »
Har också köpt klinkern som skall monteras runt poolen den ser ut så här
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Racing

SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #158 skrivet: maj 23, 2010, 22:18:26:26 »
 O0 helt enkelt skitsnyggt. Passar mycket bra med övrig färgsättning.
BTW den muren putsar du själv på en dag, å andra sidan gör en hantverkare det på en förmiddag.
När siktar du på fyllning?
Lecapool 10,5x4 romantrappa.

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #159 skrivet: maj 23, 2010, 23:20:27:27 »
Kan jag bara få kläm på den  >:D fogen så är det dennes tur nästa helg. Så helgen efter det är det tänkt  <antman>

Idag hittar jag infon om att "riktig" epoxy direkt efter blandning skall ut ur spannen så fort det bara går för att delas upp i små portioner på ett tjockt papper.Om man gör detta så härdar det långsammare. Detta fick jag bevittna idag när jag monterade glasmosaik på skimmrarna med epoxy. Jag blandade en batch och lät det ligga i burken oj va det brann till. Jag kunde inte ta i burken pga värmen som bildades.
Denna infon hittade jag efter har läst i timmar om denna Kerapoxy fog <dontkn>
Jag skrev "riktig" för det verkar finnas en massa semiepoxy fogar. Jag vet inte hur dessa beter sig men troligen lite lättare att applicera skulle jag tänka mig. Den epoxyn som jag har har en hartsliknande komponent och en härdare.  Den där säljaren som lurade på mig den hör skiten(som jag egentligen tycker var trevlig) kommer att få sina fiskar varma om detta inte lyckas 8)
 
Jag har förfarandet ganska klart för mig nu, så blir det bara inte för soligt nästa helg så hoppas jag att klara av poolen på två dagar.

Jag tycker det är ganska kul att putsa. Men om jag får välja så börjar jag gärna med trädäcket så snart som möjligt.

40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag