CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vilket håll Klasik C?  (läst 6997 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad LUS

Vilket håll Klasik C?
« skrivet: juli 29, 2012, 09:35:58:58 »
  Skall nu montera mitt pooltak och funderar på åt vilket håll man sätter delarna. Vilken av delarna man skjuter längst eller vilken som är i "början" på poolen? Hittar inga mått eller hur det sitter (åt vilket håll skenorna sitter) i pooldäcket. Troligtvis har jag fäpplat bort ett instruktionsblad och vill inte gissa hur det skall vara! har självklart inga måttangivelser hur brett det skall vara mellan skenorna. Hoppas på er hjälp nu!
Ovalpool från Rubinpool 10 x 5, Klasik C tak 180 Heatpiperör för uppvärmning av hus & pool,

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Vilket håll Klasik C?
« Svar #1 skrivet: juli 29, 2012, 12:02:15:15 »
Är det det här taket du har: http://www.livingquality.com/images/Instructions_for_use_and_service_record.pdf

514 cm mellan skenorna i så fall. Var väldigt noga när du monterar skenorna. Breddmåttet är nog kritiskt för alla tak.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad LUS

SV: Vilket håll Klasik C?
« Svar #2 skrivet: juli 29, 2012, 17:45:32:32 »
  Det är det taket jag har och blir inte mycket klokare... Vilken del sätter ni som ni rullar längst? Logiskt sett är det den stora så det blir "mer" plats där stegen finns? Finns C/C måtten någonstans eller är jag dålig på att leta?
Ovalpool från Rubinpool 10 x 5, Klasik C tak 180 Heatpiperör för uppvärmning av hus & pool,

Utloggad MathiasS

SV: Vilket håll Klasik C?
« Svar #3 skrivet: juli 29, 2012, 18:23:26:26 »
Hmm.....vilken del du har var ger sig väl av var du har dörren, eller har du ingen dörr?

Mitt Deli E kan jag vända hursom, men här ges det av att jag har en sidodörr som måste placeras i den största delen. Därmed kommer den minsta bågen vara närmast parkeringsplatsen. Hade jag inte haft en dörr kunde jag valt hur jag ville dra ut taket, med lilla eller stora delen först. Isåfall hade jag tagit den minsta delen först för den är lite lägre och taket ser nog mindre ut då...
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad MathiasS

SV: Vilket håll Klasik C?
« Svar #4 skrivet: juli 29, 2012, 18:26:52:52 »
Avståndet mellan skenorna på ett Klasik C ska vara 520cm enligt LQs hemsida. Största bredd blir 62cm till, 31cm per skena, 582cm.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad LUS

SV: Vilket håll Klasik C?
« Svar #5 skrivet: juli 30, 2012, 05:19:48:48 »
  jag har dörrar i bägge delarna så jag kan välja! jag får mäta ut C/C måtten helt enkelt, tack för hjälpen i alla fall!
Ovalpool från Rubinpool 10 x 5, Klasik C tak 180 Heatpiperör för uppvärmning av hus & pool,

Utloggad MathiasS

SV: Vilket håll Klasik C?
« Svar #6 skrivet: juli 30, 2012, 08:03:12:12 »
Och vad är det för skenor du har, vanliga eller de låga komfortskenorna? Jag tror jag har alla filer på en CD.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad LUS

SV: Vilket håll Klasik C?
« Svar #7 skrivet: augusti 01, 2012, 19:02:07:07 »
  hade ingen dörr på den lilla delen så det löste sig! Får mäta in och skruva ena sidan först och låta den andra bli där det är bra! Vet inte riktigt vilka skenor jag har, de är ca 1 cm höga.
Ovalpool från Rubinpool 10 x 5, Klasik C tak 180 Heatpiperör för uppvärmning av hus & pool,

Utloggad LUS

SV: Vilket håll Klasik C?
« Svar #8 skrivet: augusti 01, 2012, 19:42:20:20 »
  Har lagt ut dem nu som de ska vara men blir inte klok på måtten som jag nu hittat!Hittar mått som är 5140, 5280, 5420. Gissar att 5140 är det som gäller? Skall skenorna vara 5 spår hela sidorna eller tar man av dem i lämplig längd så det inte kan köra den minsta delen under den största tex? Ingen som har en bild hur det ser ut på riktigt?
Ovalpool från Rubinpool 10 x 5, Klasik C tak 180 Heatpiperör för uppvärmning av hus & pool,

Utloggad GamboTurbo

SV: Vilket håll Klasik C?
« Svar #9 skrivet: augusti 02, 2012, 07:45:04:04 »
Hei LUS
Vi har en Klasik B, men den bygges vel i prinsippet på samme måten som en Klasik C. Her er link til hvordan det ser ut hos oss: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=6298.msg53938#msg53938
Vi har montert skinnene i full lengde langs hele poolens langside, slik at man kan skyve alle seksjonene inn under den største seksjonen. Hvis du ønsker å skyve taket helt av poolen så må du bestille ekstra skinner. Det gjorde vi.
Tisella har bygget en Klasik C. Her er byggtråden med fine bilder: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5865.msg47209#msg47209
Får håpe at dette gir deg noen svar. Lykke til!  :)

Mvh Turbo

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag